خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بیماران کرونا را با بی‌پولی و حداقل امکانات درمان کردیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۷۳۷

وزیر بهداشت گفت: خواهش من از مردم این است که بیماری کرونا را عادی تصور نکنند و نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری سیاستگذاری بیماری کووید 19 در جمع خبرنگاران گفت: از همان روزهای اول که ویروس کرونا در کشور چین شناسایی شد، ما کمیته علمی در زمینه بیماری کرونا در ایران تشکیل دادیم و ۱۳۰ تا ۱۴۰ گروه تحقیقاتی در کشور برای بررسی این بیماری شکل گرفت.

او افزود: از همان روزهای اول شیوع بیماری کرونا پروتکل های تشخیصی، درمانی و بازتوانی بیماران تدوین شد و ما در روزهای اول کار سختی در زمینه تهیه ماسک و کاور داشتیم  و در شرایط تحریم و حداقل منابع و امکانات کار را جلو بردیم و امروزه ما در دنیا صاحب یک مدل هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما بیماران را با بی‌پولی و حداقل امکانات درمان کردیم، گفت: در کشورهای پیشرفته بیماران کرونایی روی زمین مانده  و درمان نشدند.

او با بیان اینکه ویروس کرونا با گرما مهار نشده و به سمت آرامش نرفته است، ادامه داد:  ویروس کرونایی که در  قم و گیلان بوده، امروزه ما  شاهد پیک آن در استان‌های گرم هستیم و پیر و جوان را درگیر کرده است.

نمکی ادامه داد: همان گونه که مردم در روز سیزده بدر در خانه ماندند باید با ما همکاری کنند و به این مسئله باور داشته باشند که ویروس فعال است و از یک جا به جای دیگر می رود.

نمکی ادامه داد: ما با حداقل امکانات به دستاورد بزرگی رسیدیم که در عرصه بین المللی این افتخار و کار ما تبدیل به یک مدلی شده است.

او گفت: پرسنل و نیروهای ما در مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت روزهای سختی را گذرانده و خواهش من از مردم این است که موضوع بیماری کرونا را عادی تصور نکنند و نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز