خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح سنجش از نیمه دوم تیر در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۷۳۶

سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دستورالعمل اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را به استان‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آن طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور، دستورالعمل اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال ۱۳۹۹ را به استان‌ها ابلاغ کرد.

بر این اساس؛ اجرای این دستورالعمل، بر اساس بند ۲ ماده ۳ اساسنامه سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی و مصوبه هیئت مدیران و زیر نظر شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سنجش، برای تمام دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ وارد کلاس  اول ابتدایی می‌شوند و همچنین جاماندگان سال قبل، از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ ستاد هماهنگی طرح سنجش در مراکز استان تشکیل و مواردی ازجمله؛ برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی، امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت‌نام استان، تبادل اطلاعات و سؤالات از طریق سامانه الکترونیکی tashkhisdata@mail.medu.ir، نظارت دقیق بر روند اجرای دقیق، فعالیت و تعطیلی به‌موقع پایگاه‌های سنجش، فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت بازدید ستاد مرکزی، ارجاع نوآموزان تحت پوشش با مسئولیت معاون توان‌بخشی و یا معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی و ... بر عهده ستادهای استانی است.

گفتنی است؛ نحوه انتخاب و تشکیل گروه‌های نظارت بر ارزشیابی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی توسط کارشناسان اداری هر منطقه تعیین می‌شود و بر این اساس از ۶ تا ۲۰ پایگاه یک ناظر، از ۲۰ تا ۳۰ پایگاه دو ناظر و از ۳۱ پایگاه تا بالاتر توسط سه ناظر کار ارزیابی و نظارت انجام می‌شود.

همچنین کلیه معاینات پزشکی مطابق با شرایط ویژه بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش صورت می‌گیرد.

شایان‌ذکر است؛ اصل شناسنامه دانش آموزان و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال ازجمله مدارک موردنیاز سنجش دانش آموزان در این طرح است.

متن دستورالعمل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز