خبرگزاری کار ایران

باید منتظر موج دوم کرونا باشیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۱۳

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در شهرهایی مانند لندن ۱۸ درصد مردم، ووهان ۱۰ درصد و بوستون ۱۰ درصد انتی بادی دارند. در ایران هم این تعداد ۱۰ درصد است. بنابراین خیلی از افراد مبتلا نشده‌اند و باید منتظر موج دوم اپیدمی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در نشست کمیته علمی مقابله با کرونا، گفت: بالغ بر ۱۸۰۹ مقاله در خصوص کووید در دنیا چاپ شده است. متاسفانه انتشار مقالات ایرانی در مجلات خارجی تحریم است. اما ایران جزو  کشورهایی است که بالاترین حد تحقیقات در ارتباط با کووید را داشته است.

وی گفت: خیلی مهم است که درمان را زود شروع کنیم. داروی رندسویل برای افرادی که زیر ونتیلاتور رفته اند، تاثیر نداشته است. نباید انتطار معجزه از داروها داشته باشیم بلکه تنها استفاده به موقع مهم است.

ملک زاده بیان کرد: اینکه بیماران را برای ۱۰ روز بستری کنیم لود تخت‌ها را بالا می برد. سعی کردیم این بستری را تا ۵ روز کاهش دهیم. ما  با ۳۵ تا مرکز تحقیقات را اغاز کردیم.این مطالعات در ۱۵ استان و بویژه استان های قرمز با ۲۷ گروه تحقیقاتی شروع شد. روسیه در این زمینه ضعیف عمل کرد. داروهایی که ما از پروتکل خارج کرده بودیم ، تازه در روسیه مورد تحقیق قرار گرفته است.

وی افزود: در شهرهایی مانند لندن ۱۸ درصد مردم، ووهان ۱۰ درصد و بوستون ۱۰ درصد انتی بادی دارند. در ایران هم این تعداد ۱۰ درصد است. بنابراین خیلی از افراد مبتلا نشده اند و باید منتظر موج دوم اپیدمی باشیم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز