خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی:

باید شهر را به مردم واگذار کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۱۱

رئیس ستاد شورایاری‌ها گفت: شهر برای مردم است، اما شهر را گرفتیم و به جای آنها تصمیم گیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجد جامعی رییس ستاد شورایاری ها در جریان دویست و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایان منطقه ۱۳ گفت: مرحوم امام معتقد بودند کار مردم را باید به خودشان واگذار کنیم.

او با بیان اینکه جایگاه ارزشی محله در شورا کمتر دیده شده است گفت:محلات مبنای شکل گیری شورا بودند و در ساختار اولیه شورا بنا بر این بود که شورای محله و سپس شورای منطقه و شورای شهر با توجه به آنکه ساختار آن سیاسی نیست تشکیل شود.

مسجدجامعی ادامه داد: اما با تغییراتی که شورای نگهبان و دیگران اعمال کردند، ساختار عوض شد و ابتدا شورای شهر را تشکیل دادند.

او با تاکید بر اینکه باید جایگاه مردم در محله و منطقه تعریف شود گفت: در همین راستا شورایاری ها شکل گرفتند. اما در شورای پنجم سندی را تدوین کردیم که نگاه متفاوتی به شورایاری ها داشت.

ریس ستاد شورایاری ها با بیان اینکه این نگاه متفاوت جایگاه شورایاران در تصمیم گیری های محله ای را مشخص کرده، افزود: این که ما در اینجا تصمیم می گیریم بخشی از کار است، اما مهمتر از آن این است که مردم چه چیزی از ما می خواهند.

مسجد جامعی با بیان اینکه چند سند نیمه کاره در این زمینه وجود دارد درخواست کرد تا به آنها توجه بیشتری شود و گفت: یک مورد نامه ای بود مبنی بر تعامل و همکاری مدیریت شهری و شورایارن محلات تهران که در دوره های قبل نیز وجود داشته است.

او گفت:  تنظیمات براساس مصوبات جدید شورا درخصوص شورایاران تغییر کرد و باید این تغییرات مشخص شود اما این اولین دوره ای است که هنوز چنین محاسبات رسمی ابلاغ نشده است در حالی که در دوره های قبل ابلاغ شده است.

مسجدجامعی ادامه داد: اگرچه که اعتبارات پنج برابر شده است، اما برای محلات اعتباراتی پیش بینی شده است مبنی بر اجرای پروژه های زودبازده که براساس آن باید شهر را به مردم واگذار کنیم.

او افزود: مهمترین حرف ما این است که شهر برای مردم است اما شهر را گرفتیم و به جای آنها تصمیم گیری می کنیم. اگر قرار است شهر را به مردم واگذار کنیم مصوبه و اعتبار آن موجود است و پایان خرداد نیز فرصت آن است اما هنوز آیین نامه های اجرایی آن توسط شهرداری ابلاغ نشده است.

رئیس ستاد شورایاران گفت: رویکرد جدید شهرداری این است که شهر را به مردم دهیم و اجازه دهیم در تنگناها، نامگذاری ها و غیره مشارکت داشته باشند.

مسجدجامعی گفت: نامه ای تهیه شده است و فهرست پروژه های کوچک مقیاس محلی در آن اشاره شده است و باید در این قبیل موارد حضور و مشارکت مردم بیشتر شود و از رییس شورای شهر تقاضا دارم که آن را پیگیری کنند تا هرچه زودتر به نتیجه برسد و در پایان خرداد شاهد اجرایی شدن پروژه های محلی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز