خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

هزینه صدور گواهی سلامت برای بهبودیافتگان کرونا بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۳۶۷

مسئول مرکز سلامت شغلی کارکنان و طب کار بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هزینه صدور گواهی سلامت برای بهبودیافتگان کرونا به منظور بازگشت به محل کار بنا بر نوع و تعداد آزمایش‌های مورد نیاز از ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است.

«سیدمحمد سیدمهدی» مسئول مرکز سلامت شغلی کارکنان و طب کار بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص فرآیند اخذ گواهی سلامت بهبودیافتگان کرونا برای بازگشت به کار گفت: وزارت بهداشت مصوبه‌ای تدوین کرد، مبنی بر اینکه مراکزی گواهی بازگشت به کار را صادر کنند. بر اساس این مصوبه بیمارستان مسیح دانشوری اقدام به راه‌اندازی چنین مرکزی کرد. بنابراین کسانی که مبتلا به کرونا شده بودند و بهبود یافتند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و گواهی سلامتِ بازگشت به کار دریافت کنند. 

سید مهدی گفت: مرکز ما بر اساس رسالت خود به عنوان مرکز سلامت شغلی و طب کار، به بهبودیافتگان کرونا و بنا بر صلاحدید کارفرما برای بازگشت به محل کار خدمات گواهی کار ارائه می‌دهد. تست‌های تشخیصی برای این افراد انجام می‌شود، پس از آنکه عدم حیات ویروس در بدن آن‌ها محرز شد، گواهی کار برای آن‌ها صادر می‌شود. 

وی افزود: افرادی که نیازمند ارائه گواهی سلامت برای اثبات سلامت خود هستند، با تلفن گویای بیمارستان مسیح دانشوری و مرکز طب کار این بیمارستان تماس برقرار می‌کنند. سامانه این تلفن گویا برای آنها زمان معاینه مقرر می‌کند و آنها می‌توانند با حضور در وقت مقرر و انجام آزمایش‌ها گواهی سلامت دریافت کنند. 

مسئول مرکز  سلامت شغلی کارکنان و طب کار بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: از بهبودیافتگانی که به مراکز طب کار برای اثبات سلامتی خود مراجعه می‌کنند، آزمایش pcr، آزمایش خون و در صورت لزوم آزمایش‌های بیشتری برای صدور گواهی سلامت کار گرفته می‌شود. 

سید مهدی اشاره کرد: افراد می‌توانند دو هفته پس از بهبود به این مراکز رجوع کنند تا فرایند صدور گواهی سلامت برای آن‌ها صادر شود. با این وجود اگر افرادی تعجیل یا اجبار برای بازگشت به محل کار خود دارند، باید دو بار مراحل آزمایشگاهی را بگذرانند. حداقل باید دو آزمایش pcr‌ منفی از این افراد اخذ شود.

وی در خصوص هزینه‌ی این آزمایش‌ها گفت: امکان انجام رایگان این آزمایش‌ها و صدور گواهی سلامت وجود ندارد. افرادی که برای دریافت گواهی سلامت مراجعه می‌کنند، موظف به پرداخت هزینه‌های  آزمایشگاهی‌هستند. هزینه آزمایش‌ها بنا بر نوع و تعداد آزمایش‌های مورد نیاز از ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است. 

مسئول مرکز سلامت شغلی کارکنان و طب کار بیمارستان مسیح دانشوری گفت: البته این گواهی سند قطعی برای عدم انتقال بهبویافتگان نیست، اما درصد بالائی از اطمینان را حاصل می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز