خبرگزاری کار ایران

معاون ‌آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

پذیرش دانشجویان جدیدالورود از نیمه دوم مهر/ دانشجویان همه مقاطع می‌توانند از ۱۷ خرداد به دانشگاه بازگردند

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۳۰۲

معاون ‌آموزشی دانشگاه تهران از پذیرش دانشجویان جدیدالورود از نیمه دوم مهرماه خبر داد.

«حسین حسینی» معاون ‌آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه آیا وزارت علوم دستورالعمل تازه‌ای برای مهمان شدن دانشجویان در دانشگاه‌های محل سکونت، به دانشگاه تهران ابلاغ کرده است؟ گفت: خیر، اگر دانشجویی از دانشگاه تهران بخواهد در شهرستانی مهمان شود، ما مخالفتی نخواهیم کرد. البته این در صورتی است که سطح دانشگاه مبدا با دانشگاهی که دانشجو تمایل به مهمان شدن در آن را دارد با هم تطابق داشته باشند.

وی بیان کرد: دانشجویان دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌های برتر کمتر متقاضی مهمان شدن در استان محل سکونت یا سایر دانشگاه‌ها هستند. در واقع ما بیشتر پذیرنده هستیم، ولی دانشگاه تهران هیچ محدودیتی برای مهمان شدن دانشجویان ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره تصمیم‌گیری برای وضعیت دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه گفت: برنامه ما برای پذیرش دانشجویان جدیدالورود مانند سال‌های گذشته است، اما به دلیل اینکه دانشجویان کارشناسی با یک تاخیری به دانشگاه معرفی می‌شوند، ممکن است از نیمه دوم مهر ماه دانشجویان کارشناسی را پذیرش کنیم و بعد با کلاس‌های جبرانی آموزش آنها ادامه خواهد داشت.

حسینی در خصوص آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای حضور دانشجویان در دانشگاه تهران از تاریخ ۱۷ خرداد گفت: دانشجویان دانشگاه تهران در همه مقاطع می‌توانند از ۱۷ خرداد وارد دانشگاه شده و موارد آموزشی خود را پیگیری کنند. عمده دانشجویان متقاضی خوابگاه دانشجویانی‌ هستند که پروژه، پایان‌نامه و رساله دارند و نیازمند استفاده از کارگاه و آزمایشگاه بوده که معمولا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: اگر ضرورتی برای رزرو خوابگاه دانشجویان در مقطع کارشناسی باشد، ما مشکلی با آن نداریم. از این رو برای درخواست خوابگاه فرآیندی داریم که دانشجو باید بر مبنای آن اقدام کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: کلاس‌های ما به شکل مجازی مطابق تقویم آموزشی برگزار شد و البته برای رفع اشکال نیز نیازی به حضور در کلاس درس نیست. بیشتر حضور دانشجویان در دانشگاه برای پیگیری پایان نامه و رساله آنان است.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است حین ورود دانشجویان به دانشگاه از آنها تست گرفته شود؟ گفت: شیوه ارزیابی به این صورت است که در مقابل ورودی‌های دانشگاه‌ها معمولا یک تب سنج قرار دارد که ارزیابی اولیهبا آن صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه تهران اظهار داشت: امتحانات دانشگاه تهران حضوری است و طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود. طبق بخشنامه‌ای که صادر شده هر صندلی باید از صندلی دیگر یک متر و نیم فاصله داشته باشد. همچنین طول زمان برگزاری آزمون نباید زیاد طولانی شود. محیط برگزاری امتحان باید دارای سیستم تهویه باشد و تمام درب و پنجره‌‎ها ضدعفونی شده باشند. این موارد برخی از پروتکل‌هایی است که باید حین امتحان حضوری مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز