خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۰۵۵

معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به صورت کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: امروز روز بزرگی است، زیرا طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به صورت کشوری اجرا خواهد شد. باید از چهار دانشگاه و استانی که پایلوت آن را انجام دادند تشکر کنیم، زیرا سبب شد ایرادات طرح برطرف شود و امکان اجرای ملی و سراسری آن ممکن شود. از نماینده سازمان بهداشت جهانی تشکر می کنیم زیرا همواره در جریان و تاییدکننده این طرح بوده اند.

وی افزود: دانشگاه ها نشان دادند که با زیرساخت های ایران تا چقدر می توانیم در برابر بحران های سلامت مدیریت خوبی داشته باشیم. تنها موضوع نظام شبکه ای و درمان کشور مطرح نیست، بلکه فرهنگ مردم و همیت کادر درمانی نشان داد که چرا ایران سرامد مدیریت بود. این نخستین بار است که همه کشورهای جهان در برابر یک دشمن بی دفاع، به طور برابر و عادلانه مقاومت می کنند. این مسابقه برابر نشان می دهد که کشورها چه توان علمی و مدیریتی برای شناسائی بیماری های ناشناخته و بحران ها دارند. کرونا درس آموخته های بسیاری داشت. کشورهایی را نشان داد که با امکانات بسیار عالی به زانو درآمدند.

رئیسی گفت: فهمیدیم که تنها تخت و امکانات نیست که سلامت جامعه را تامین می کند. مهم ترین عامل موفقیت ما این بود که نظام سلامت ما تا دورترین روستاها با مردم ارتباط داشتند. ما می توانیم با این طرح یک سطح از مراکز سلامت به خانواده ها نزدیک تر شویم. قابل تذکر است که تاکنون مراکز سلامت نزدیک ترین پایگاه رسیدگی به بیماران بود.

معاون بهداشت افزود: این طرح کارآمد است. در طول مدتی که با کرونا درگیر بودیم، حسرت می خوردیم که ای کاش این طرح 4 ماه زودتر آغاز می شد و مطمئنا تاثیرات گسترده و تاثیرات مثبت آن را می دیدیم.

وی در پایان گفت: نباید در دوران کرونا طرح های کشور را فراموش کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز