خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

مطالعات جامعی درباره گسل‌های مشا و ری انجام نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۵۷۸

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر درج اطلاعات مکانی گسل‌ها در سامانه‌های شهرسازی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کماکان وضعیت طبقه‌بندی گسل‌های فعال و آگاهی از وضعیت لغزش‌ها و جابجایی دوره‌ای آنها که می‌تواند در برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار گیرد، انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در جریان دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درباره ضرورت مطالعات دقیق درخصوص گسل‌های تهران گفت: زمین‌لرزه‌های اخیر تهران براساس اظهارات متخصصین به خاطر فعال شدن گسل مشا است در حالی که در مورد گسل‌های مشا و ری مطالعات بنیادین و جامعی انجام نشده است و دچار بی‌مهری‌هایی شده‌اند.

او ادامه داد: اگر سازمان‌های ملی و دستگاه‌های بزرگ قادر به انجام مطالعه و تامین مالی در این باره نیستند، لازم است شهر تهران برای انجام این مهم اقدام کند.

میلانی با اشاره به اینکه طبیعت با رخ‌دادهای زمین‌لرزه اخیر هشدار می‌دهد خطر در کمین است، اظهار داشت: همه صاحبنظران و متخصصین زلزله‌شناسی به اتفاق نگرانی خود را از بروز یک زلزله بزرگ گوشزد کرده‌اند. براساس طرح جامع شهر تهران شهرداری باید با شناسایی دقیق پهنه‌های گسلی، خطواره‌های گسلی را با مقیاس یک، دوهزارم در نقشه‌های موضوعی تهیه کرده و به‌عنوان یک لایحه اطلاعاتی شامل سازوکار گسل‌ها و حریم آنها را روی نقشه‌ای تفصیلی پیاده کرده و ضوابط احداث ساختمان و تأسیسات زیربنایی را لحاظ کند.

حسینی میلانی با بیان اینکه در برنامه‌ پنج ساله نیز این موضوع مورد تاکید بوده است و اظهار شده لایحه اطلاعات مکانی گسل‌ها در سامانه‌های شهرسازی درج شود افزود: اما بررسی‌ها نشان می‌دهد کماکان وضعیت طبقه‌بندی گسل‌های فعال و آگاهی از وضعیت لغزش‌ها و جابجایی دوره‌ای آنها که می‌تواند در برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار گیرد، انجام نشده است.

اوبا اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت افزایش ایمنی و مدیریت ریسک خطر لرزه‌ها و بنابر مفاد برنامه‌های پنج ساله اول تا سوم و سایر تکالیف ابلاغی تصریح کرد: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم با اهتمام به مقابله با خطرات احتمالی آتی و مدیریت ساخت و ساز در حریم گسل‌ها و مناطق پرخطر با همکاری سازمان‌های مربوطه از جمله سازمان زمین‌شناسی نسبت به تکمیل اطلاعات مکانی و انجام مطالعات لغزش‌ها و جابجایی تدریجی گسل‌های تهران به‌ویژه گسل مشا و ری پیگیری و اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز