خبرگزاری کار ایران

دیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور خبر داد:

ابلاغ شیوه‌نامه اعطای مجوز اقامت ۵ ساله به سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خارجی

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۲۳۱

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از تهیه و ابلاغ شیوه نامه اعطای مجوز اقامت ۵ ساله به سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی محمودی ضمن اشاره به مصوبه مورخ  ۱۳۹۸/۴/۱۵ هیأت محترم وزیران در خصوص اعطای اقامت پنج­ساله به اتباع خارجی که حداقل 250 هزار دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سپرده‌گذاری بلندمدت یا به همان میزان در ایران سرمایه‌گذاری کنند، گفت: با توجه به تأکیدات عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور - اقدامات لازم برای اجرایی شدن مصوبه هیأت وزیران صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: در این راستا «شیوه نامه اعطای مجوز اقامت پنج­ساله به سپرده ­گذاران و سرمایه­ گذاران خارجی» و پیوست­‌های آن شامل «ضوابط سپرده‌گذاری ارزی ویژه اتباع خارجی جهت صدور مجوز اقامت پنج ساله» و «نمودار فرآیند اجرایی شیوه ­نامه» پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه­­‌های ذیربط در دبیرخانه کمیسیون اقامت ویژه مستقر در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تشکیل و در تاریخ 7 اسفند ماه ۱۳۹۸ در بیست و یکمین جلسه کمیسیون ویژه اقامت و تسهیلات به تصویب رسید و جهت اجرا به مراجع ذیربط ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون اقامت و تسهیلات ویژه وزارت کشور افزود: فرم­‌های درخواست متقاضیان با همکاری دستگاه­های مسئول به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی تنظیم و به همراه ترجمه شیوه نامه و پیوست­های آن به زبان­های مذکور برای وزارت امور خارجه، سازمان سرمایه­ گذاری خارجی و کمک­های اقتصادی و فنی ایران و بانک مرکزی ارسال گردید تا جهت دسترسی آسان متقاضیان در سایت­های دستگاه­های مذکور بارگذاری شود.

وی افزود: در اجرای شیوه­‌نامه مذکور و به منظور دریافت، بررسی و اعلام نظر برخط در خصوص درخواست­‌ها و ایجاد دسترسی برای مراجع ذیربط مقدمات ایجاد سامانه جامعی با همکاری دستگاه­‌های ذیربط فراهم شده و در آینده نزدیک سامانه مذکور راه­‌اندازی خواهد شد.

محمودی در ادامه گفت: بر اساس شیوه­­ نامه پیش­ گفته، «کمیسیون اقامت ویژه و تسهیلات» مستقر در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مسئولیت رسیدگی و تصمیم­ گیری در خصوص درخواست­‌های ارسال شده را بر عهده دارد.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمودی همچنین یادآور شد علاوه بر این، استان‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی که از قبل در کشور حضور داشته‌اند و مشغول فعالیت هستند را به دبیرخانه کمیسیون جهت اخذ اقامت ویژه ۵ تا ۱۰ ساله نیز معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز