خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها برای پذیرش دانشجویان جدیدالورود از نیم‌سال دوم سال تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۹۲

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی پیشنهاد کرده پذیرش دانشجویان جدیدالورود از نیم‌سال دوم سال تحصیلی باشد. این موضوع ضمن کاهش تراکم دانشجویان در دانشگاه‌ها، سردرگمی‌های رایج در ثبت‌نام اولیه دانشجویان به‌خصوص در شرایط پیش‌رو را برطرف خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه سلسله گزارش‌های خود درباره مواجهه با کرونا به بررسی ملاحظات بازگشایی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پرداخته است.

بنا بر اعلام مقامات رسمی وزارت بهداشت موج جدید اپیدمی کرونا در فصل پاییز و زمستان اوج می‌گیرد، همزیستی کووید ۱۹ با ویروس شایع آنفلوآنزا در این فصول، شرایط کنترلی و مهار بیماری را به‌مراتب سخت‌تر خواهد کرد. عمده‌ترین اقدام دستگاه‌های متولی آموزش‌عالی کشور در مواجهه با شیوع ویروس کرونا در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، تعطیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و استفاده از آموزش‌های از راه‌دور بود.

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درخصوص ملاحظات بازگشایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، با توجه به شیوع ویروس کرونا عنوان شده است که بازگشایی دانشگاه‌ها، ‌باید تدریجی و با رعایت اولویت‌هایی مانند شرایط دانشجو (مقیم یا غیرمقیم، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی)، وضعیت اقلیمی و شرایط کرونایی منطقه و شرایط دانشگاه و تأکید ویژه بر کاهش تراکم کلاس و یحتمل خوابگاهی باشد.

در ملاحظات آموزشی و پژوهشی به مواردی چون شروع نیم‌سال اول سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی از ابتدای شهریور، رفع محدودیت‌های میهمان شدن دانشجویان در تمام دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و کاهش تراکم کلاسی اشاره شده است.

در این گزارش همچنین با توجه به اعلام زمان برگزاری آزمون‌های سال ۱۳۹۹ ازجمله دکتری (۲۶ تیرماه)، کارشناسی ارشد (۲و ۳ مردادماه)، سراسری (۳۰ و ۳۱ مردادماه) و آزمون‌ فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته(۱۴ شهریور)، و با عنایت به زمان مورد نیاز از تاریخ برگزاری آزمون‌ها تا اعلام نهایی قبول‌شدگان، پیشنهاد شده است که پذیرش دانشجویان جدیدالورود از نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ باشد. این موضوع ضمن کاهش تراکم دانشجویان در دانشگاه‌ها، سردرگمی‌های رایج در ثبت‌نام اولیه دانشجویان به‌خصوص در شرایط پیش‌رو را برطرف خواهد کرد.

همچنین جهت حفظ سلامتی داوطلبان و کاهش احتمال انتقال ویروس مکان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی از مناطق به دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان تغییر یابد، سطح فضاها و مکان‌های برگزاری نسبت به سنوات قبل افزایش یابد، تجهیزات و امکانات برگزاری آزمون با رعایت مراقبت‌های بهداشتی و ایمنی قبل، حین و پس از برگزاری آزمون تأمین شود و شرایط به‌گونه‌ای تسیهل و تقویت شود که امکان دفاع از رساله و پایان‌نامه به‌صورت غیرحضوری همچنان فراهم باشد.

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس جهت کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا بر مواردی همچون تقویت ایده دانشجو خانواده، تحویل غذای هر دانشجو در ظروف یک‌بار مصرف، تعبیه دستگاه‌های‌ تب‌سنج و ضدعفونی‌کننده در محل ورود و خروج دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها تاکید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز