خبرگزاری کار ایران

بررسی آخرین اقدامات انجام شده در زمینه درمان بیماران کرونایی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۶۷

معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به استان هرمزگان، ضمن بررسی وضعیت ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونای این استان، با خانواده نخستین شهیده مدافع سلامت استان هرمزگان دیدار کرد.

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در جریان سفر یک روزه به هرمزگان که با همراهی گل پیرا، رییس مرکز مدیریت بیمارستانی وتعالی خدمات بالینی و گویا، رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت صورت گرفت، وضعیت بیماری کووید ۱۹، امکانات و تجهیزات پزشکی، پروژه های در حال ساخت و آماده بهره برداری و نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی و درمانی را در این استان، ارزیابی کرد.

جان بابایی در ابتدای سفر خود به این استان از بلوک زایمانی شهرستان میناب، اورژانس بیمارستان، بخش های بستری و مراقبت های ویژه کووید ۱۹ بازدید کرد و با حضور در نشست مشترکی که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، معاونین توسعه و درمان دانشگاه و رییس بیمارستان میناب و پزشکان شاغل در بخش های کووید ۱۹ این مرکز درمانی برگزار شد، آخرین اقدامات و فعالیت ها در خصوص ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا را مورد بررسی قرار داد.

وی در بازگشت از شهرستان میناب با حضور در بیمارستان صحرایی و بخش های بستری و مراقبت های ویژه بیمارستان کووید ۱۹ مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس پس از دیدار و گفتگو با پزشکان و پرستاران شاغل در این بخش ها از بیماران بستری مشکوک به کووید ۱۹ و موارد مثبت این بیماری از آنان دلجویی کرد.

جان بابایی در ادامه از پروژه آماده بهره برداری بیمارستان شریعتی بندرعباس بازدید کرده و آخرین اقدامات انجام شده توسط دفتر فنی دانشگاه و پیمانکاران این پروژه درمانی را مورد ارزیابی میدانی قرار داد.

همچنین دیدار با خانواده نخستین شهیده مدافع سلامت هرمزگان از دیگر برنامه های معاون درمان وزیر بهداشت در این سفر بود.

جان بابایی در دیدار با خانواده شهیده آرزو باهو، گفت: بنده اینجا حاضر شدم تا سلام و قدردانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به خانواده اولین شهید مدافع سلامت هرمزگان برسانم.

وی با بیان اینکه فداکاری این بانوی هرمزگانی برای تمامی آحاد جامعه کشور قابل ‌تقدیر و ستایش است، اظهار کرد: وی عزت و آبروی جامعه پزشکی و پرستاری کشور است و به‌ واقع، به معنای حقیقی ازخودگذشتگی را نشان داد. ایشان شهید راه خدمت بوده و با سربلندی جان خود را تقدیم کرد و لحظه ‌ای با وجود تمامی مشکلات پا پس نکشید.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین، ضمن تقدیر از اقدام بزرگ منشانه اسلام جاهدی، ملی پوش قایقرانی، در تقدیم مدالش به خانواده نخسیتن شهید مدافع سلامت هرمزگان، بیان کرد: پهلوان واقعی همچین ورزشکارانی هستند که مدال با ارزش و افتخاری که سال‌ ها برای به دست آوردنش زحمت ‌کشیده را تقدیم این خانواده کرد تا درسی از اخلاق و قدردانی به جامعه دهد و ما به وجود چنین ورزشکارانی افتخار می‌ کنیم.

جان بابایی در پایان سفر خود در جلسه هیات رییسه دانشگاه شرکت کرده و در جریان آخرین گزارش عملکرد معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشگاه در خصوص وضعیت بیماری کووید ۱۹ و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعین، موارد مشکوک و مثبت کرونا قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز