خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی خبر داد:

تعیین‌تکلیف وضعیت حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان خرداد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۳۰

استاندار تهران با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل ریلی در استان تهران از تعیین تکلیف وضعیت حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان خردادماه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: با توجه به جمعیت بیش از ۱۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفری استان تهران بر مبنای سرشماری سال ۹۵ و همچنین حضور ۱۲ میلیون نفر در روز و ۹ میلیون نفر در شب در تهران به سبب انجام فعالیت های مختلف توسعه حمل و نقل ریلی امری ضروری می باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به جهت صرفه‌جویی در وقت، ایمن بودن و صرفه جویی در مصرف سوخت و همچنین جلوگیری از تصادفات جاده ای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی در استان تهران ضرورت غیرقابل انکاری می باشد.

استاندار تهران همچنین عنوان کرد: در مورد حمل و نقل ریلی در شرق استان تهران با توجه به وجود برخی مشکلات از جمله مشکل زیرگذر و روگذر در قرچک و مشکلاتی در پیشوا و ورامین، مقرر شد نماینده تام الاختیار راه آهن و استانداری تهران امروز با حضور فرمانداران این مناطق ضمن بازدید اتخاذ تصمیم کنند و تصمیم آنها مورد قبول می باشد.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در غرب استان تهران با توجه به بیش از ۲ میلیون جمعیت این مناطق گفت: یکی از اولویت های اساسی در غرب استان تهران توسعه حمل و نقل ریلی است که این مطالبه از سال ۸۶ مطرح و مطالعات آن آغاز شد و امروز نتایج مطالعات انجام شده ارائه می شود.

وی همچنین افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارات داخلی، تامین اعتبار حمل و نقل ریلی غرب استان از طریق جذب سرمایه گذار خارجی صورت می گیرد، به علاوه شهرداران مناطق این مسیر نسبت به آزادسازی مسیر اقدام می کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: شهرهای جدید نیز ۵۰ درصد هزینه های توسعه حمل و نقل ریلی غرب استان تهران را تقبل کرده اند، از اینرو پیگیری ها انجام می شود تا وضعیت حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان این ماه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز