خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

توضیحات وزیر کشور درباره روند تصمیم گیری برای اجرای طرح ترافیک در تهران

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۲۲۳

وزیر کشور از تصویب پیشنهاد بازگشایی همه مساجد کشور برای برگزاری نماز جماعت، افزایش فعالیت پاساژها و مراکز تجاری و نیز، اجرای طرحهای سالم سازی دریا در استانهای ساحلی کشور در کمیته اجتماعی در راستای «همزیستی مسالمت آمیز با ویروس کرونا» خبر داد و گفت که این پیشنهادها در نشست امروز کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا تایید شده اما باید در ستاد ملی مدیریت این بیماری به تصویب نهایی برسد.

 
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان بیستمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا که در سالن جلسات پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاهها و وزارتخانه های مختلف برگزار شد،  افزود: در جلسه امروز موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد اما این تصمیمات، در صورت تصویب در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قابل اجرا است.

وزیر کشور مساله اجرای طرح ترافیک در کلانشهر تهران را یکی از مهمترین محورهای نشست امروز کمیته اجتماعی و انتظامی بیان کرد و اظهارداشت:  در مورد طرح ترافیک، دو دیدگاه مطرح است. نظر اول این است که طرح ترافیک باید اجرا شود زیرا عدم اجرای آن، باعث افزایش ترافیک در مناطق مرکزی شهر، اختلال در تردد خودروها، افزایش آلودگی هوا، بالارفتن میزان سفرهای غیرضروری، ایجاد بی نظمی در سطح شهر و مشکلات دیگر می شود و این وضعیت و ازدحام جمعیت به نوبه خود می تواند  موجب شیوع بیماری کرونا شود.

وی افزود: اما نظر دیگر این است که اگر ما  طرح ترافیک را اجرا کنیم، به خاطر اینکه وسایل شخصی نمی توانند به مناطق مرکزی شهر بروند، این وضعیت نهایتا موجب تراکم جمعیت در اتوبوس ها و متروها خواهد شد که زمینه شیوع بیماری را فراهم می کند. به همین دلیل،  قرار شد شهردار محترم پیشنهادات و دستور العمل هایی را به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه کنند که بتوانیم هم تراکم جمعیت را در داخل مترو و اتوبوس ها به حداقل برسانیم و هم طرح ترافیک را اجرایی کنیم.
پیشنهاد افزایش ساعت فعالیت پاساژها به ستاد ملی ارائه شد

رحمانی فضلی، یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در نشست کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا را تقاضای اتاق اصناف برای افزایش میزان ساعت کار پاساژها و مراکز تجاری با توجه به  طولانی شدن روزها بیان کرد و گفت: جمع بندی ما این است که با رعایت کامل پروتکل ها و قبول مسئولیت از سوی خود صاحبان پاساژ ها و مغازه ها و اصناف و نظارت وزارت بهداشت بتوانیم ساعاتی را به ساعت کار پاساژها اضافه کنیم که در نشست ستاد ملی در این زمینه تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

در صورت تصویب ستاد ملی همه مساجد کشور صرفاً برای برگزاری نماز جماعت بازگشایی می شود

روند بازگشایی مساجد از دیگر مسائلی بود که وزیر کشور به آن اشاره کرد. وی اظهارداشت : مقرر شد مساجد بعد از تصویب در ستاد ملی فقط برای امر نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شود.

وزیر کشور همچنین به پیشنهاد «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص فعالیت آژانس ها و تورهای مسافرتی اشاره کرد و گفت:  با توجه به اینکه کارشناسان این حوزه به خاطر تراکم دستورات به جلسه کمیته اجتماعی و انتظامی دعوت نشده بودند، قرار شد در نشست بعدی با حضور مسئولان ذی ربط حوزه، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 طرحهای سالم سازی دریا از فردا به اجرا در می آید


رحمانی فضلی با اشاره به موضوع اجرای طرح سالم سازی دریا اظهارداشت: با توجه به حجم مسافرت ها در ایام تابستان به استان های شمالی کشور برای استفاده از دریا، قرار شد از فردا اجرای طرح سالم سازی دریا را اعلام کنیم. 

وی افزود: پروتکل های این موضوع باید از سوی وزارت بهداشت تهیه شود و با اجرای کامل آن، فرصت استفاده از دریا را برای مردم فراهم سازیم.

باید بتوانیم با کرونا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم


وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با کرونا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم، تصریح کرد: باید زندگی جاری باشد و فعالیت ها در جامعه  انجام شود.

وی گفت: این کار باید با توجه و رعایت کامل پروتکلها و اصول بهداشتی از سوی مردم عزیزمان، مسئولین و همه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، انجام شود و نظارت دقیقی بر آن صورت گیرد.

رحمانی فضلی افزود:  دو امر « نظارت دقیق بر اجرای پروتکل ها و ضمانت های لازم برای این اجرا» و از طرف دیگر،  «اطلاع رسانی و آموزش کافی به مردم از طریق رسانه ها به ویژه از سوی رسانه ملی» باید در سرلوحه همه اقدامات مربوط به مدیریت بیماری کرونا در کشور قرار داشته باشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همه اقداماتی که اکنون در زمینه بازگشایی فعالیتها در جامعه  انجام می شود مشروط به دو امر رعایت دقیق پروتکل ها و اطلاع رسانی و آموزش درست مردم صورت می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد صدا وسیما و دیگر رسانه ها نسبت به تحقق این موضوع اهتمام بورزند  تا بتوانیم زندگی را برای مردم در شرایط سهل فراهم کنیم.

وزیر کشور یادآور شد: یکی از پیشنهادات در جلسه امروز کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا، پیشنهاد  اقامه نماز جمعه در تعداد دیگری از شهرهای سفید و زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی بود که قرار شد در جلسه بعدی با کار کارشناسی مسئولان وزارت بهداشت و متولیان امر نمازجمعه، در مورد این موضوع هم تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز