خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۰۹۱

وزیر آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای "دستور العمل مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی" را به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، ساختمان‌های آموزشی از مهم‌ترین ساختمان‌های عمومی کشورها محسوب می‌شوند. با توجه به مساحت زیاد زیربنا و فراوانی این نوع ساختمان‌ها، نگهداری آن‌ها ازنظر حفظ سرمایه‌های ملی حائز اهمیت می‌باشد. ساخت این‌گونه ساختمان‌ها که بخش بزرگی از سرمایه‌های ملی هر کشوری را به خود اختصاص می‌دهند همواره موردتوجه مدیران و تصمیم‌گیرندگان ارشد هر کشور می‌باشد و نقش  مهمی را در برنامه‌ریزی بودجه‌های سازمان‌های مرتبط به عهده دارد، این بناها به‌عنوان محلی ایمن که آسایش محیطی دانش آموزان را فراهم میکند، نیازمند نگهداری و سرویسهای دوره‌ای هست تا بتوانند با حفظ کارایی خود نقش مؤثری در چرخه آموزشی کشور ایفا نمایند.

با این رویکرد و در راستای اجرایی نمودن بندهای ۲، ۳ و ۴ فصل مدیریت نگهداری و تعمیر از زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و لزوم نگهداری مناسب از فضاها و تجهیزات آموزشی و نیز کاهش هزینه‌های تعمیرات، دستورالعمل مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی که بر اساس نظرات کارشناسی و مدیریتی وزارت آموزش‌وپرورش تهیه‌شده است جهت اجرا ابلاغ شد.

ادارات کل آموزش‌وپرورش باید نسبت به اجرای سیاست‌های ذیل اهتمام ویژه‌ای داشته باشند:

- ادارات آموزش‌وپرورش مناطق / نواحی موظفند در زمان انتصاب مدیران مدارس و مراکز آموزشی و تربیتی، ساختمان و تجهیزات موجود را به عنوان املاک و اموال دولتی طی انجام مراحل قانونی و رسمی از مدیر قبلی تحویل گیرند و به مدیر جدید تحویل دهند.

- مسئولیت نگهداری فضاها و تجهیزات آموزشی، تربیتی و ورزشی با وزارت آموزش و پرورش (بهره بردار) است که برای انجام این مأموریت، باید ساز و کارهای لازم (از جمله ساختار اداری، نیروی انسانی، منابع مالی) را با هماهنگی مراجع مربوط تدارک نماید.

 - مسئولیت تعمیرات جزئی مدارس و فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی و تجهیزات بر عهده ادارات آموزش و پرورش است که برای انجام آن با برون سپاری، از پیمانکاران مورد تأیید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور استفاده خواهند کرد.

- مسئولیت تعمیرات اساسی مدارس و فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی بر عهده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

- در صورت نیاز، انجام تغییرات اساسی در فضای فیزیکی مدارس و مراکز آموزشی، تربیتی و ورزشی توسط ادارات آموزش و پرورش با موافقت و هماهنگی ادارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ها صورت پذیرد.

دستور العمل مدیریت نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز