خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

احتمال وقوع زلزله و تداوم پس‌لرزه‌‌ها در تهران/ باید با دقت بیشتری گسل مشا بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۰۶۶

استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در منطقه دماوند گفت: احتمال پس‌لرزه‌های دیگری نیز وجود دارد و باید با دقت بیشتری گسل مشا بررسی شود.

«مهدی زارع» استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در استان تهران و منطقه دماوند گفت: این زمین‌لرزه در مجاورت گسل مشاء اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این زمین‌لرزه یکی از پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری در ۱۹ اردیبهشت است. وقوع این زمین‌لرزه نشان می‌دهد که این گسل همچنان فعالیت دارد.

استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است زمین‌لرزه بزرگتری نیز به وقوع بپیوندد؟ گفت: از همان روز اول وقوع زمین‌لرزه در ۱۹ اردیبهشت ماه ما اعلام کردیم که احتمال تداوم پس‌لرزه‌ها وجود دارد و حتی ممکن است زمین‌لزره‌ای با شدت بیشتر اتفاق بیفتد از همین رو باید با دقت بیشتری به این گسل پرداخت.

زارع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پس از سه هفته و ۲۰ روز بعد از زلزله ۱۹ اردیبهشت ما شاهد وقوع زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در همین منطقه هستیم، بنابراین باید با دقت بیشتری احتمالات این منطقه را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که در مکان‌های ناامن نبوده و در مناطق امن حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز