خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال صورت می‌گیرد؛

استقرار ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در مرکز نوآوری دانشگاه امیرکبیر

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۰۰۸

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: با اقدامات انجام شده تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ما به ۲۳۰ شرکت رسیده است و تا پایان سال جاری از مرز ۳۰۰ شرکت عبور خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سید احمد معتمدی در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران با اشاره به اقدامات این دانشگاه در زمینه توسعه علمی و صنعتی، افزود: در این راستا ارتقای علمی دانشگاه از طریق قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های نسل سوم را در دستور کار قرار داده‌ایم. دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی کارآفرین هستند که در عرصه‌های اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این نوع دانشگاه‌ها گام‌های موثری برداشته شده است، یادآور شد: نمونه آن ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است که از ۱۴ شرکت در سال ۱۳۹۳ از مرز ۲۳۰ شرکت عبور کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این تعداد تا پایان سال جاری از مرز ۳۰۰ شرکت عبور خواهد کرد، اضافه کرد: علاوه بر آن اقدام به ایجاد مراکز نوآوری در دانشکده‌ها کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به مرکز نوآوری دانشکده مکانیک این دانشگاه اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های مهارت افزایی که در این مرکز نوآوری اجرایی می‌شود، آثار دانشگاه نسل سوم به طور ملموس در این دانشگاه مشاهده شود.

معتمدی، افزایش قراردادهای صنعتی و توسعه نوآوری را از جمله برنامه‌های این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه نسل سه نام برد و یادآور شد: برگزاری چنین نشست‌هایی از دیگر فعالیت‌هایی است که ما را در رسیدن به دانشگاه نسل سوم و ارتقای علمی یاری می‌کند.

ارائه بیش از ۵۰۰ مقاله در کنفرانس مهندسی مکانیک

سلمان نور آذر نیز در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران با اشاره به جزئیات برگزاری این کنفرانس، افزود: این کنفرانس اهدافی چون ارتباط صنعت با صنعتگران و دانشگاهیان را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در این کنفرانس ۱۱۰۰ مقاله از محققان داخلی و محققانی ایرانی مقیم کشورهای ترکیه و انگلستان ارسال شد.

نور آذر خاطر نشان کرد: پس از انجام فرایند داوری از این تعداد ۵۶۰ مقاله پذیرش شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز