خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پلیس مبارزه با مواد مخدر و ستاد کل

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۵۰۷

تفاهم نامه ای با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به امضاء رسید.

 به گزارش ایلنا، طی مراسمی تفاهم نامه ای با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به امضاء رسید.

در این آیین  امیر سرتیپ دوم "فخری"؛ رئیس  سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح  به تبیین کارکرد و برنامه های این سازمان پرداخت و برای انجام کارمتمرکز ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه این تفاهم نامه را همکاری علمی، پژوهشی، ترویجی و اجرایی در زمینه های مرتبط با بهره برداری از امکانات دو طرف از قبیل سامانه، توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه ای، ارتباطات بین المللی و داده های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق عنوان کرد و تعامل و همکاری دوجانبه در راستای به انجام رساندن بندهای تفاهم نامه را لازم و ضروری دانست.

در ادامه؛ سرهنگ "مجید کریمی" نیز با اشاره به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله) و بیان این مطلب که " اگر در جنگ نظامی هندسه زمین در اختیار نباشد احتمال خطاهای بزرگ وجود دارد"،  گفت: در عرصه‌  مبارزه با مواد مخدر دشمن از شیوه ها، نقاط جغرافیایی و امکانات مختلفی بهره می برد که شناسایی آنها برای پلیس از اهمیت بالایی برخوردار است و در این رویارویی بعضا دشمن ما پنهان و ناشناس است.

نیازمند به کار گرفتن تکنولوژی و فناوری در این شرایط حساس هستیم

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، رویکرد جدید این پلیس را کشف علمی جرم دانست و افزود: نیازمند به کار گرفتن تکنولوژی و فناوری در این شرایط حساس هستیم.

وی همچنین با بیان این موضوع که امروزه در دنیا مبارزه با مواد مخدر به زمین محدود نمی شود، اظهار داشت: در زمین، هوا و دریا قاچاقچیان با انواع شیوه ها و وسایل گوناگون درحال انجام فعالیت هستند و بخش اعظم مواد مخدر در کشور تابع شرایط پیرامونی کشور بالاخص کشور افغانستان است که بالغ بر ۲۴۰ هزار هکتار کشت خشخاش و حدود ۱۰ هزار تن تریاک از مزارع برداشت می شود.

سرهنگ "کریمی" تصریح کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر در حال تلاش برای توانمندسازی و افزایش ظرفیت های خود در استفاده از فناوری در ماموریت های پیش رو می باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشت غیر قانونی خشخاش و شاهدانه در کشورهای همسایه را از جمله موارد مورد توجه پلیس دانست و یادآور شد: تمرکز ما در سال های گذشته بر روی انسداد مرزها و مقابله با ورود مواد مخدر بوده است و برای بهبود روش ها نیازمند بهره بردن از دانش و تکنولوژی روز از جمله تصویر برداری هوایی و طیف سنجی گیاهی هستیم.

سرهنگ"کریمی" با برشمردن برخی توانایی و تجهیزات در اختیار پلیس و نیز دانش پلیسی مرتبط با این حوزه گفت: نگاه ما یک نگاه فرابخشی است و باید با هم پوشانی و پیگیری های مستمر در زمینه تردد  و رد زنی در مناطق متنوع جغرافیایی کشور به این فرآیند سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به نیازاطلاعاتی پلیس به داده ها‌ی مکان محور، نقشه های نرم افزاری و اطلس پویای جرم بیان داشت: تدوین اطلس جرایم مواد مخدر یکی از ضروریات پلیس مبارزه با مواد مخدر می باشد.

به گزارش سایت پلیس، وی اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه ارائه خدمات آزمایشگاه سنجش از دور محیط وطیف سنجی و شناسایی انواع کشت گیاهان غیرقانونی، همکاری در خصوص طراحی و پیاده سازی سامانه های تحت وب، همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت چاپخانه سازمان در حوزه چاپ ونشر، ارائه خدمات علمی و اطلاعاتی در زمینه های فنی و تخصصی، همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین جهت تهیه عکس های هوایی و نقشه درمقیاس های مختلف، همکاری در زمینه نقشه برداری زمینی، فتوگرامتری وتصاویر ماهواره ای، تولید نقشه و دیگر داده های مکانی مورد نیاز پلیس، همکاری و مشارکت در تجهیز سخت افزاری، نرم افزاری، آزمایشگاهی و ایجاد کارگاه ها و مراکز تحقیقاتی در سازمان جغرافیایی با هدف بهره برداری مشترک از مهمترین توافقات طرفین می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز