خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هنوز هیچ تصمیمی در خصوص بازگشایی مهدها گرفته نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۲۱۰

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: تا این لحظه هیچ اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه بازگشایی مهدهای کودک از سوی ستاد ملی کرونا نشده است.

«سعید بابایی» مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام بازگشایی مهدهای کودک با توجه به آغاز فعالیت اکثر مشاغل گفت: متاسفانه تا این لحظه هیچ اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه بازگشایی مهدهای کودک از سوی ستاد ملی کرونا نداشته ایم. با عنایت به اعلام رئیس جمهور مبنی بر بازگشایی تمام مشاغل از 10خرداد ماه و حضور تمام شاغلان در سر کار، نیاز جدی و فوری است تا مهدهای کودک بازگشایی شوند. در غیر این صورت اگر اتفاقی برای کودکان مادران شاغل بر اثر مراقبت غیراصولی و غیراستاندارد حادث شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی درباره پرداخت تسهیلات به مهدهای کودک ادامه داد: تسهیلات مهدهای کودک همچون سایر مشاغل آسیب دیده از کرونا در زمان‌های اعلامی توسط وزارت تعاوان، کار و رفاه اجتماعی پرداخت خواهد شد. در گام پیش از نهایی صحت سنجی شاغلان حوزه‌های آسیب دیده توسط سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های متولی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره پرداخت بیمه بیکاری به شاغلان بیکار شده در مهدهای کودک تصریح کرد: بیمه بیکاری برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در صورتی که شروط اداره کار توسط کارفرما رعایت شده باشد،  پرداخت می‌شود.

بابایی درباره فعالیت مهدها در پاییز با توجه به احتمال شیوع مجدد این بیماری در فصل پاییز خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص فصل پائیز فعلا زود است. بگذارید بعد از بازگشایی مهدها و بررسی شرایط جدید در موقعیت مقتضی تصمیمات اعلام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برخورد با مهدهای کودک غیرمجاز تصریح کرد: موارد غیرمجاز لزوما مهد غیرمجاز نیستند، بلکه مراکزی هستند که کارکردهای دیگری دارند و برای موارد دیگری مجوز گرفته‌اند، اما از خلاء وجود مهدهای کودک مجاز سوء استفاده کرده و اقدام به نگهداری کودکان مادران شاغل نیز می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز