خبرگزاری کار ایران

کرونا در تهران هنوز تمام نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۱۴۵

​فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه "سناریوی کرونا در تهران به عنوان افت قطعی و پایان‌یافته نیست"، تاکید کرد: شهروندان با دقت بیشتر ملاحظات بهداشتی را رعایت کنند. خستگی و گذشت زمان نباید باعث تسامح در رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به آمار مراجعان به بیمارستان‌های استان تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ مورد جدید با تشخیص کرونا در بخش‌های عادی و ۵۱ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شدند و ۱۹۴ بیمار بهبود یافته و ترخیص شدند.

به گفته وی در مقایسه با ۴۸ ساعت گذشته آمار بیماران جدید بستری عادی و ویژه در بیمارستان‌های استان تهران ۱۵,۳ درصد کاهش داشته است؛ اما با توجه به آمار مراجعان جدید به بیمارستان‌ها همچنان رعایت موارد بهداشتی و حفاظتی از سوی شهروندان ضروری است.

زالی، قطرات تنفسی و سطوح آلوده را دو عامل اصلی در انتقال و انتشار بیماری کرونا برشمرد و به شهروندان توصیه کرد با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از قطرات تنفسی و سطوح آلوده باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا شوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به بازگشایی‌های جدید به صورت پلکانی در تهران، تحلیل نتایج این بازگشایی‌ها را در کوتاه‌مدت غیرممکن دانست و گفت: در شهری نظیر تهران که سازوکار پیچیده‌ای از نظر تواتر رفت و آمد و پیچیدگی‌های ارتباط درون‌شهری دارد باید هوشیاری خود را حفظ کند.

وی در ادامه تاکید کرد: سناریوی کرونا در تهران به عنوان افت قطعی و پایان یافته نیست و باید ملاحظات بهداشتی با دقت بیشتری توسط شهروندان مورد توجه قرار گیرد و خستگی و گذشت زمان نباید باعث تسامح در رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی شود.

زالی با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده در تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌ها در محیط پرتراکم و پرجمعیت حضور داشتند و مبتلا به بیماری شدند. بنابراین مراکز پرتردد و با تراکم بیشتر به عنوان عامل خطر تصاعدی بیماری عمل می‌کنند و افرادی که در تهران دچار بیماری شدند یک یا چند بار سابقه حضور در یک محیط شلوغ و پر جمعیت را ذکر می‌کنند.

وی درباره ضدعفونی کردن معابر عمومی و خیابان‌های پرتردد نیز اظهار کرد: براساس توافق صورت‌گرفته با شهرداری تهران و شیوه‌نامه‌های جدید بهداشتی، مه‌پاشی فقط در نقاط خاصی انجام می‌شود که بیشترین میزان تردد یا چگالی و تراکم جمعیتی را دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز