خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول وزارت علوم خبر داد:

ارائه ۳ گرنت فناوری به دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های نوپا

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۵۰۹

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم از ارائه ۳ گرنت فناوری به دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های نوپا خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی کشمیری، در پنجاه و سومین نشست مجازی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که امروز (چهارشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، در خصوص محتوای برنامه گرنت فناوری گفت: حمایت از انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با محتوای فناورانه که همان گرنت جوانه است و حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی با محتوای تجاری‌سازی اعضای هیئت علمی در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی که گرنت شکوفایی است و حمایت از فعالیت‌های شتاب‌دهی و رشد شرکت‌های نوپا که گرنت رشد به شمار می‌رود برنامه‌های گرنت فناوری را ایجاد می‌کنند.

وی به مشارکت‌کنندگان در تامین منابع این گرنت اشاره کرد و افزود: فناور متقاضی دریافت گرنت، دانشگاه، پارک علم و فناوری مجری، وزارت عتف، سازمان یا نهاد اجرایی و اقتصادی مشارکت کننده، شرکت دانش‌بنیان متقاضی، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری عامل از تامین کنندگان منابع این گرنت هستند.

کشمیری در خصوص بخش‌های حمایتی هر گرنت گفت: حمایت پایه با بهره‌گیری از منابع مالی متقاضی، پارک مجری و وزارت عتف صورت می‌گیرد و سایر حمایت‌های مالی شامل سازمان حامی مشارکت کننده، صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری عامل است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم درخصوص اقدامات انجام شده در گرنت فناوری گفت: تدوین و ابلاغ آیین‌نامه گرنت فناوری، انعقاد تفاهم‌نامه با پارک فناوری فاوا برای اجرای برنامه در حوزه ICT، انتخاب ۵ استان برای شروع برنامه گرنت جوانه، ابلاغ اعتبار سهم وزارت عتف به استان‌های منتخب و تدوین برنامه زمان‌بندی در نیمه دوم خرداد از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز