خبرگزاری کار ایران

توقیف موتورلنج حامل ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق/ هلاکت ۲ نفر از مخلان اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۵۰۸

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند موتورلنج حامل ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و هلاکت ۲ تن از مخلان اقتصادی در آب های داخلی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "حسین دهکی" در تشریح این خبر اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) و تاکید سلسله مراتب مبنی بر مبارزه جدی و مستمر با قاچاقچیان سوخت، مرزداران شهرستان میناب مطلع شدند مخلان اقتصادی قصد دارند مقادیر بالایی سوخت را به وسیله موتورلنج از سواحل شهرستان بارگیری و از مرزهای دریایی کشور خارج کنند.

وی افزود: مرزبانان حین پایش نوار مرزی و گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در ۱۵ مایلی سواحل"سیریک" به شناور لنج حامل سوخت قاچاق که به صورت سازمان یافته در حال خروج از مرزهای آبی کشور بود، برخورد کردند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان تصریح کرد: قاچاقچیان که با مشاهده ماموران غافلگیر شده بودند برای فرار از چنگال قانون، اقدام به پرتاب سنگ، چوب، اشیای برنده و راکت های آتش زا با قدرت تخریب بالا به سمت مرزبانان کرده و سعی در آتش زدن شناور مرزبانی و آسیب رساندن به عوامل گشت دریایی را داشتند که در این راستا ماموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

این مقام ارشد مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه قاچاقچیان به هشدارهای مرزبانان بی اعتنا بودند و با برتاپ مستقیم راکت‌های آتش زا به سمت ماموران باعث مجروح شدن مرزبانان شدند، افزود: مرزبانان پس از موضع گیری قاچاقچیان با رعایت قانون به کارگیری سلاح با آنها درگیر شدند که در این درگیری ۲ تن از سودجویان به هلاکت رسیدند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به توقیف یک موتورلنج در این عملیات، بیان داشت: در بازرسی دقیق مرزبانان از شناور توقیفی، ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

به گزارش سایت پلیس، وی با بیان اینکه ۱۳ عدد راکت آتش زا از قاچاقچیان کشف شده است، خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۱ قاچاقچی نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

سرهنگ دهکی در پایان گفت: مرزبانان استان به هیچ وجه با مخلان اقتصادی و افرادی که اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده اند مماشات نخواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز