خبرگزاری کار ایران

آماده‌باش ۲۵۰۰ آتش‌نشان برای بارندگی تهران

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۱۴۹

دو هزار و ٥٠٠ نیروی آتش نشانی و تمام نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری تهران پس از اعلام‌سازمان هواشناسی از ساعت ۱۶ روز ۳۰ اردیبهشت در حالت آماده‌باش قرار داشتند تا بارندگی تهران، تردد و زندگی شهروندان را مختل نکند.

به گزارش ایلنا، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، شامگاه سه‌شنبه پایتخت دچار باران بهاری شدیدی شد تا جایی که در عرض ۱۸ دقیقه ۲۵ میلی متر باران بارید. خوشبختانه به دلیل لایروبی مداوم نهرها و کانالها و اصلاحات مشکلات عمرانی تهران دچار آبگرفتگی نشد.

به گفته یزدانی شدت بارندگی در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ ۱۴، ۱۵ و ۲۲ زیاد بود اما نیروهای معاونت خدمات شهری و ۲۵۰۰ آتش‌نشان برای رویارویی با خطرات احتمالی در حالت آماده‌باش بودند که جز چند منطقه همچون میدان ۷ تیر و اتوبان بسیج که حجم آب در آنها زیاد بود، بقیه مناطق شهر با مشکل جدی برخورد نکردند.

همچنین او گفت: لایروبی مداوم کانالها و مسیلها نیز سبب شد شهر با مشکل حاد مواجه نشود چراکه آنها تا ارتفاع سه و نیم متر میتوانند حجم آب را منتقل کنند.

یزدانی از خرید موتورپمپ‌های ویژه برای بارندگی‌های شدید توسط معاونت خدمات شهری خبر داد که هرکدام میتوانند ۶ هزار لیتر آب را در دقیقه پمپاژ کنند و گفت: ۱۲۲ دستگاه از این موتورپمپ‌ها چند روز پیش و به محض اطلاع از شرایط جوی بین نواحی شهرداری تهران توزیع شد تا بارندگی‌ها تهران را غافلگیر نکند.

 براساس گزارش شهر؛ او همچنین از همکاری پلیس راهبر و مسئولان وزارت دفاع تشکر کرد و گفت: با همکاری مسئولان وزارت دفاع به زودی مشکل رود قوری چای و پل فتح حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز