خبرگزاری کار ایران

رفتارشناسی گسل‌های تهران / ارزیابی از ۲۴۶ هزار منزل روستایی

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۴۸۱

استاندار تهران با اشاره به ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در مواجهه با زلزله از پیگیری شناسنامه فنی ساختمان‌های با قدمت بیش از ۲۰ سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست تخصصی مدیران دستگاه های اجرایی و علمی به منظور بررسی و رفتارشناسی گسل های تهران با اشاره به محوریت این جلسه اظهار داشت: نشست تخصصی با حضور اساتید زلزله شناسی دانشگاه های استان تهران در حوزه زمین شناسی، رفتار شناسی گسل ها و نقشه‌برداری برگزار و مباحثی مطرح شد تا آمادگی و ارزیابی از مسائل پیرامونی زلزله بر اساس تشریک مساعی و تبادل نظر ایجاد شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زلزله، زمان مشخصی ندارد باید تدابیر لازم اتخاذ و آمادگی فراهم شود تا خسارت ها به حداقل برسد، به علاوه قانون جدید مدیریت بحران ظرفیت‌های خوبی دارد و وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است.

استاندار تهران سپس بیان کرد: رفتارشناسی گسل های تهران شامل گسل مشاء، شمال تهران، ری، پاکدشت و ملارد انجام می شود و همه دستگاه هایی که در مورد زلزله تکلیف دارند باید آمادگی داشته باشند و در این زمینه از آن‌ها مطالبه گری داریم.

محسنی بندپی با اشاره به پیگیری برنامه های بلندمدت جهت پیشگیری از مخاطرات گفت: ارزیابی از ۲۴۶ هزار منزل روستایی صورت گرفته و منازلی که نیاز به مقاوم سازی دارند احصا شده و این اقدام در شهر تهران نیز پیگیری می‌شود، در این راستا با پیگیری شناسنامه فنی برای ساختمان هایی با بیش از ۲۰ سال قدمت نسبت به مقاوم سازی منازل غیر ایمن اقدام می شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، بندپی تاکید کرد: در زلزله اخیر آمادگی دستگاه‌های مختلف اعم از هلال احمر، اورژانس و غیره محقق شد، البته باید اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم را برای اطمینان خاطر شهروندان فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز