خبرگزاری کار ایران

دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد:

جزئیات برگزاری جلسات دفاع و تصویب پروپوزال در روزهای کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۴۴۰

​دانشگاه علامه طباطبایی با انتشار مطلبی در پاسخ به پرسش‌های متداول دانشجویان در روزهای شیوع کرونا جزئیات برگزاری جلسات دفاع و تصویب پروپوزال را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرده است که جلسات دفاع دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری که مقرر بود در اسفند ماه سال گذشته برگزار شود، پس از بازگشت دانشگاه به شرایط عادی انجام خواهد شد و فرصت لازم بدون اخذ جریمه به ایشان اعطا می‌شود. همچنین امکان برگزاری جلسات دفاع به صورت برخط (آنلاین) در طی این مدت فراهم شده ‌است.

این دانشگاه در پاسخ به سوالات متداول دانشجویان در خصوص نیم‌سال جاری دستورالعمل برگزاری گزارش سمینارها و جلسات پیش‌دفاع و دفاع از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها به صورت برخط (آنلاین) از طریق سامانهhttp://atu-thesis.iranlms.org/ را نیز بیان کرده است.

بر اساس این دستورالعمل، مرحله اول: دریافت فرم درخواست دفاع آنلاین که در پایان اطلاعیه شماره ۲ معاونت آموزشی آمده است. مرحله دوم: پرکردن فرم درخواست و ارسال به ایمیل ir.ac.atu@thesis_atu . مرحله سوم: بررسی درخواست توسط دانشکده ذیربط و ارجاع به معاونت پژوهشی دانشگاه و در صورت تایید، درخواست صدور مجوز دفاع برای مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه و ارجاع به دفتر خدمات الکترونیک. مرحله چهارم: تعریف جلسه دفاع و پسورد توسط دفتر خدمات الکترونیک و تحویل به دانشجو جهت هماهنگی با اساتید. مرحله پنجم: حضور کمیته راهبری و هیات داوران در سایت دفاع از رساله و پایان‌نامه‌های دانشگاه علامه طباطبائی در ساعت اعلام شده و برگزاری جلسه.

این دانشگاه پاسخ به سوالی درباره نحوه دفاع دانشجویان در این شرایط را چنین بیان کرده است: دانشجویانی که در نیمسال جاری خواهان دفاع از پایان‌نامه و رساله تحصیلی خود هستند، می‌توانند بر اساس اطلاعیه شماره ۲ معاونت آموزشی دانشگاه، هماهنگی‌های لازم را برای دفاع آنلاین انجام دهند. بدیهی است دانشجویانی که تمایل به دفاع حضوری دارند، بعد از پایان یافتن بحران کرونا تمهیدات لازم برای دفاع آنها در نظر گرفته خواهد شد.

در این مطلب در پاسخ به سوال برخی دانشجویان درباره اجرای رساله‌ها و پایان‌نامه‌های پیمایشی که نیازمند حضور در سایر اماکن است، گفته شده است: دانشجویانی که برای تحقیق، پایان‌نامه و رساله تحصیلی خود نیازمند مراجعه میدانی به سازمان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر ارگان‌ها هستند و به این دلیل پروژه آنها با تاخیر مواجه شده است، با ارائه درخواست و با رعایت مقررات آموزشی، مساعدت لازم با آنها به عمل خواهد آمد.

با توجه به اعلام دانشگاه علامه طباطبایی، بر اساس اطلاعیه شماره ۳ معاونت آموزشی دانشگاه، گروه‌ها و شوراهای آموزشی دانشکده‌ها به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می‌شود تا فرایند تصویب پروپوزال پایان‌نامه، رساله، تعیین داور و مسائل آموزشی دانشجویان بدون وقفه و به موقع انجام شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، این دانشگاه درباره مشکلات دانشجویان در دسترسی به منابع پژوهشی اعلام کرده است: در مورد نگرانی دانشجویان برای منابع مورد نیاز پژوهش‌ها، خوشبختانه زیرساخت لازم در قالب سامانه مجازی کتابخانه مرکزی دانشگاه و سامانه به‌پژوه فراهم شده است و معاونت پژوهشی دانشگاه در حال تهیه منابع درخواستی استادان و دانشجویان و هماهنگی با انتشارات مختلف برای استفاده از منابع الکترونیکی است. البته امکان استفاده از منابع بین‌المللی نیز در سامانه کتابخانه مرکزی فراهم و برای استادان و دانشجویان قابل دسترسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز