خبرگزاری کار ایران

ارتقاء رتبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه آموزش مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۱۵۰

مسئول آموزش مجازی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ارتقای رتبه دانشگاه از نظر آموزش مجازی پس از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس زاده مسئول آموزش مجازی دانشجویان دانشکده پزشکی و عضو هیات علمی گروه بیولوژی و علوم تشریح ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره شیوع بیماری کرونا به ارتقای رتبه دانشگاه از نظر آموزش مجازی اشاره کرد.

به گفته وی، پس از شیوع بیماری کرونا با توجه به قرارگیری اطلاعات مربوط به دروس دانشجویان در سامانه سما ابتدا برای تمام اساتید علوم پایه و بالینی دانشکده (۱۰۰۰ نفر) این سامانه فعال و به روزرسانی شد. در مرحله بعدی با همکاری دانشکده مجازی تمام اطلاعات مربوط به دانشجویان، اساتید و دروس در سامانه نوید بارگذاری شد.

عباس زاده در ادامه گفت: در مورد دروس تئوری حدود ۲۱ بخش بیمارستانی وجود دارد که سه ماژور فارماکولوژی، پاتولوژی و رادیولوژی و ۱۸ زیرگروه آن به صورت مجزا از نظر دروس و اساتید تعریف و لینک آموزشی آن به دانشجویان ارایه شد. همچنین تعریف  ۱۸ درس تئوری بالینی نیز در سامانه انجام پذیرفت.

وی با اشاره به خصوصیات سامانه نوید از نظر آپلود دروس، ایجاد تکالیف و برگزاری آزمون‌ها افزود: ویژگی‌های این سامانه به گونه‌ای است که با استفاده از نرم افزارهای خاصی مانند adobe connect، jitsiو sky room توانستیم آزمون‌ها را به صورت آنلاین ارائه دهیم.

به گفته عباس زاده، آموزش دانشجویان پزشکی Undergraduate در مقطع علوم پایه نیز صورت مجازی انجام می‌شود و  اساتید در سامانه نوید دروس، پاورپویت‌های صدادار، پادکست‌ها و مولتی مدیا را آپلود کرده و کلاس‌های مجازی آنها تشکیل می‌شد. برای  استاجرها نیز بخش‌ها و دروس تئوری بالینی تعریف شد و در حال حاضر اساتید درحال آپلود فایل دروس در سامانه هستند.

این عضو هیئت علمی گروه بیولوژی و علوم تشریح در ادامه گفت: در سایت دانشکده پزشکی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز  قسمتی به نام آموزش مجازی ایجاد شد و اساتید دروس را در آن بخش بارگذاری کردند. با توجه به کمتر بودن تعداد دانشجویان  postgraduate برگزاری کلاس‌های آنلاین برای آنها راحت‌تر انجام شد و برخی گروه‌ها از دستیاران برای کمک به اساتید بهره جستند و روند پیشبرد کلاس ها به خوبی انجام شد.

وی افزود: جلسات دفاع از پروپوزال و پایان‌نامه ها نیز در گروه‌ها به صورت آنلاین صورت گرفت.

عباس زاده آموزش و توانمندی اساتید و دانشجویان برای استفاده از سامانه‌ها را از اقدامات مهم  در این دوران برشمرد و گفت: این توانمندی به دو شیوه انجام پذیرفت؛ به صورت مجازی و از طریق لینک‌های قرار داده شده در سایت دانشکده که نحوه کار با سامانه و برگزاری آزمون‌ها را به صورت مجازی آموزش می‌داد. روش دوم برگزاری کلاس‌های آموزشی توانمندسازی برای اساتید بود تا راحت‌تر با نرم افزارها کار کنند.

مسئول آموزش مجازی دانشجویان دانشکده پزشکی در پایان با بیان این مطلب که در حال حاضر روند آموزشی مناسبی در دانشکده مشاهده می‌شود خاطرنشان کرد: تا پیش از این اقدامات، رتبه دانشگاه در حوزه آموزش مجازی مناسب نبود ولی هم اکنون با توجه به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه آموزش مجازی در دانشکده پزشکی، رتبه دانشگاه به چهارم رسیده و این رتبه در حال ارتقا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز