خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

"محل کار والدین" نمی‌تواند ملاک ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس باشد/ فاصله زیاد منزل تا مدرسه به نفع کودک نیست

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۸۹۸

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: نمی‌توان محل کار والدین را ملاک ثبت‌نام برای دانش آموزان ابتدایی در مدارس قرار داد، زیرا این محل‌ها بسیار متغیر بوده و به هیچ وجه قابل کنترل نیست.

«رضوان حکیم‌زاده» معاون آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس محدوده محل کار والدین گفت: اگر والدین کار دائم و ثابت دارند، شاید بهتر باشد که فاصله مدرسه تا منزل را کم کنند. یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند از سختی این مساله بکاهد و خانواده خیال آسوده داشته باشد، این است که محل کار مادرها با منزل‌شان یکی باشد.

وی بیان کرد: نمی‌توان بحث محل کار والدین را ملاک ثبت نام برای دانش آموزان ابتدایی قرار داد، زیرا این محل‌ها بسیار متغیر بوده و به هیچ وجه قابل کنترل نیست به همین دلیل است که اصل ثبت نام بر نزدیکی مدارس به منزل قید شده است.

معاون آموزش ابتدایی در رابطه با اینکه فاصله زیاد میان منزل و مدرسه قابل تایید نیست، بیان کرد: هر ساله ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس بر مبنای محدوده منزل است.  اگر دانش آموز کلاس اولی در نزدیکی محل کار والدین به مدرسه برود، آن هم در شهری مانند تهران، فاصله زمانی که او از مدرسه به منزل و یا برعکس از منزل به مدرسه می‌رود، خیلی طولانی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فاصله زیاد منزل تا مدرسه به نفع دانش‌آموز نیست، گفت: یک اصل تربیتی می‌گوید، هر چقدر که منزل دانش‌آموزان به محل مدرسه نزدیک‌تر باشند و در سنین کودکی مسافت کمتری را طی کنند، برای آنها بهتر است، زیرا ممکن است یک دانش آموز مجبور شود به خاطر همراهی با مادرش صبح بسیار زود بیدار شود و جابه جایی زیادی را تحمل کند که این به نفع دانش‌آموز نیست.

وی در خصوص اینکه با تنوع در اشتغال افراد نمی‌توان قانون ثبت‌نام در منطقه محل سکونت را تغییر داد، گفت: در هر حال همه مادرانی که شاغل هستند، چه آنهایی که خانه‌هایشان به مدرسه نزدیک باشد چه دور، با در نظر گرفتن شرایط فرزندانشان باید نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. ما نمی‌توانیم تصمیمات حوزه ثبت‌نام دانش‌آموزان در منطقه محل سکونت را به خاطر شرایط بسیار متنوع اشتغال افراد تغییر دهیم. این مساله نه تنها در کشور ما بلکه در همه جای دنیا همین است.

حکیم‌زاده در واکنش به نگهداری دانش‌آموزان در محل کار توسط اولیا آنها گفت: نگهداری کودک هفت ساله در محیط کار اصلا به صلاح نیست و برخی نگاه شخصی به این مساله دارند، از همین رو نمی‌شود یک قاعده عمومی برای تصمیم گیری شخصی صورت بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در هر صورت کسی که تصمیم می‌گیرد، فرزند خود را در منطقه محل اشتغال خود ثبت‌نام کند، باید همه جوانب را در نظر بگیرد، پس نمی‌توان قوانین را زیر و رو کرد تا مشکل تعداد معدودی حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز