خبرگزاری کار ایران

امیدوار به ساخت و صادرات واکسن هستیم/ بعد از عید فطر برای بازگشایی اماکن متبرکه تصمیم‌گیری می شود/در برخی مناطق شاهد افزایش میزان ابتلا هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۴۶۵

وزیر بهداشت گفت: در آینده دارو‌های موثر را صادر می‌کنیم و امیدوار به ساخت و صادرات واکسن هستیم.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: ما در اوایل بروز بیماری کرونا به دلیل اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دچار مشکلاتی در زمینه تامین تجهیزات بودیم، اما خوشبختانه بعد از گذشت ۵۰ روز لوازم را تولید کردیم و در زمینه ماسک، ونتیلاتور و لباس تبدیل به صادرکننده شدیم.

وی با بیان اینکه در آینده صادرات دارو‌های موثر ساخت شرکت‌های دانش بنیان را خواهیم داشت و امیدوار به ساخت و صادرات واکسن هستیم، ادامه داد: اگر در زمینه سفر‌های بعد از ماه رمضان مردم ما را همراهی و مسائل بهداشتی را رعایت کنند می‌توانم بگوییم که تیرماه راحت‌تری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر وضعیت ما مطلوب است، اما باید مراقب باشیم؛ تصمیم‌گیری برای بازگشایی اماکن متبرکه را برای بعد از عید فطر گذاشتیم تا شهر‌هایی مثل مشهد در معرض خطر شیوع کرونا قرار نگیرند.

نمکی با بیان اینکه در شهر‌هایی که وضعیتشان سفید است نماز جمعه برپا می‌شود، تصریح کرد: انزجار از رژیم اشغالگر قدس با برپایی نماز جمعه و بدون راهپیمایی انجام می‌شود و در شهر‌هایی مثل تهران با همکاری سپاه و بسیج راهپبمایی با ماشین و موتورسیکلت به صورت نمادین انجام می‌شود تا انزجارمان را از رژیم اشغالگر قدس نشان دهیم.

وی ادامه داد: در برخی مناطق مثل استان خوزستان ما شاهد افزایش میزان ابتلا هستیم که استان‌هایی مانند کهگلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری به دلیل مجاورت و تردد‌ها در معرض خطر شیوع کرونا قرار دارند. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مردم در شب دوم قدر مسائل بهداشتی را رعایت و مساجد نیز فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیق رعایت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز