خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه :

روابط عمومی‌ها عاملان اعتماد سازی در جامعه

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۴۲۹

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیام تبریک به مناسبت روز جهانی ارتباطات با اشاره به اهمیت و نقش روابط عمومی ها در اعتماد سازی گفت: روابط عمومی های علاوه بر ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین مردم و مسوولان در اعتماد سازی نقش بسزایی ایفا می کنند.

محمد باقر الفت، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، با تقدیر از زحمات وخدمات تلاشگران و کارشناسان روابط عمومی ها گفت: فعالیت واقدامات سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی بدون بهره گیری از هنر روابط عمومی ها در زمینه های اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، تبلیغات و تعامل دوسویه ناقص خواهد بود.

وی با بیان اینکه هرچه اعتماد مردم به نظام قضایی بالاتر برود از میزان قانون گریزی کاسته می شود گفت: روابط عمومی باید با ارائه اطلاعات و مستندات به جامعه و مخاطبان در شکل گیری و جهت دهی به افکار عمومی تاثیرگذار باشد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: افرادی که با قوه قضاییه در ارتباط هستند طبیعتا ممکن است با سو برداشت هایی از عملکرد آن مواجه شوند و قطعا در چنین مواقعی روابط عمومی موظف است به رفع سوءتفاهم اقدام کند و راه رفع سوءتفاهم «پاسخگویی» و کانال انجام آن «رسانه های جمعی» است.

الفت ادامه داد : تصویری که از پیام های روابط عمومی دستگاه قضایی در ذهن مخاطبان شکل می‌گیرد باید ویژگی های دانش مدار بودن و تخصص و تجربه موجود در قوه قضاییه را به همراه داشته باشد تا پیام های تاثیرگذاری به افکار عمومی ارسال و سبب اعتماد سازی گردد و هراندازه منبع ارتباطی از دانش و اطلاعات بیشتری در مورد موضوعات ارائه شده برخوردار باشد به همان میزان از اعتبار بالاتری برخوردار و مورد قبول مخاطبان خواهد بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش فعالان روابط عمومی و اطلاع رسانی، به ویژه روابط عمومی های قوه قضاییه، این روز را به همه کارکنان با اخلاق و کوشای روابط عمومی تبریک گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز