خبرگزاری کار ایران

معاون کل وزیر بهداشت مطرح کرد:

پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۱۷۷

معاون کل وزیر بهداشت گفت: پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی این است که اوضاع کرونا در پاییز از خرداد و تابستان بدتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در خصوص دلایل عدم صدور مجوز بازگشایی به باشگاه‌های بدنسازی گفت: در حدود ۲۸۲ هزار مرکز ورزشی وجود دارد که معیشت تعداد قابل توجهی از مردم از آن تامین می‌شود،‌ اما مجبور هستیم کاری کنیم چرخه ویروس نچرخد و از طرفی معیشت مردم نیز بچرخد.

او ادامه داد: اما اگر در یک مرکز بدنسازی اتفاقی رخ دهد که افراد مراجعه کننده و کارکنان دچار آلودگی شوند و مجبور شویم تعطیلی را به مدت طولانی‌تری اعمال کنیم، به قول سازمان بهداشت جهانی اولین اثر مضر بازگشایی‌های زودرس بر خود اقتصاد است و نه بر سلامتی مردم.

حریرچی ضمن اشاره به شریط باشگاه‌های بدنسازی اظهار داشت: در نتیجه احتیاط می‌کنیم چرا که در بسیاری از مراکز ورزشی بدنسازی استانداردهای لازم برای خود مرکز را نداریم، ‌از طرفی تراکم موجود در این مراکز، کنار هم قرار گرفتن وسایل متعدد ورزشی،  رختکن‌های بسیار کوچک، و قرار گرفتن اکثر باشگاه‌ها در زیرزمین و تهویه نامناسب و همچنین با توجه به اینکه این ویروس از راه تنفس منتقل می‌شود،‌ ورزش سنگین و هوازی باعث انتقال آن می شود و این در شرایط کرونایی مناسب نیست. 

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هم به سلامت مردم و هم به معیشت مردم توجه می‌کنیم گفت: پیش‌بینی‌های ما قطعی نیست، ولی پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی این است که اوضاع کرونا در پاییز از خرداد و تابستان بدتر خواهد بود. این مطرح‌ترین پیش‌بینی با شانس ۵۰ الی ۷۰ درصدی است که البته ممکن است به وقوع نپیوندد.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ سازمان بهداشت جهانی احتمالا اوضاع کرونا در پاییز و زمستان بدتر خواهد بود، درخصوص عدم برگزاری لیگ فوتبال گفت: پس اگر با معیارهای علمی، امروز لیگ‌ فوتبال برگزار نمی‌شود، با این پیش بینی باید بگوییم که پاییز و زمستان هم برگزار نمی شود و در این صورت، لیگ‌های بعدی نیز در موعد مقرر خود برگزار نمی‌شوند.

حریرچی گفت: تکلیف مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در نشست کشوری ستاد مقابله با کرونا مشخص خواهد شد.  از لحاظ بهداشتی و درمانی براساس اصول روز علمی دنیا رسیدگی شده است و اگر در جلسه کمیته کشوری به تصویب برسد به فدراسیون فوتبال ابلاغ خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز