خبرگزاری کار ایران

بارش پراکنده و وزش باد در برخی استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۹۶۶

​سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و وزش باد در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز(۲۶ اردیبهشت) در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد: این شرایط جوی همچنین در جنوب شرق به‌ویژه در ارتفاعات استان کرمان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فردا شنبه(۲۷ اردیبهشت) علاوه‌ بر استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان کرمان، بارش پراکنده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز رخ می‌دهد و در استان‌های ساحلی خزر افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان با اشاره به اینکه بعدازظهر یکشنبه با نفوذ هوای خنک، کاهش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه استان‌های ساحلی خزر و بارش در سواحل شمالی و همچنین در خراسان شمالی پیش بینی می شود اعلام کرد: بارش پراکنده در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز رخ می‌دهد.

دوشنبه(۲۸ اردیبهشت) علاوه‌ بر اینکه بارش در استان‌های شمالی ادامه خواهد داشت، در کل دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق شمال شرق و شمال غرب نیز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در نواحی استان‌های قم، اصفهان، شمال فارس، نیمه غربی یزد و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه سه‌شنبه(۲۹ اردیبهشت) علاوه‌ بر اینکه بارش در نوار شمالی ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: بارش باران گاهی به‌همراه رعدوبرق و وزش باد در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های مرکزی، همدان، کردستان و مناطقی از مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه(۳۰ اردیبهشت) بارش در نوار شمالی کاهش پیدا می‌کند و تنها در مناطقی از استان‌های اصفهان، جنوب فارس، یزد و کرمان بارش گاهی به‌همراه رعدوبرق پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اعلام کرد: آسمان تهران فردا(۲۷ اردیبهشت) کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و گاهی افزایش باد با حداکثر دمای ۲۹ و حداقل دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و یکشنبه (۲۸ اردیبهشت) قسمتی ابری و وزش باد، به‌تدریج نیمه ابری و وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با حداکثر ۳۰ و حداقل دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز