خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد:

ارائه پیشنهادهایی برای برگزاری روز جهانی قدس و نماز عید فطر

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۲۴۰

وزیر کشور با اشاره به تصمیمات کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا از ارائه پیشنهادهایی به این ستاد در رابطه با برگزاری روز جهانی قدس و نماز عید فطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این جلسه دستور جلسات متعددی داشتیم که یکی از آنها «روز قدس« و نحوه و چگونگی اجرای مراسم این روز، دوم «بازگشایی حرم‌ها و آستان‌های مقدس» و سوم «کنکور و نحوه اجرای آن» بود.

وی ادامه داد: در هرکدام از این موارد بحث‌های مفصلی صورت گرفت و راه‌ها و روش‌های مختلفی مطرح شد. این راهکارها را به ستاد ملی ارائه می‌دهیم چون ستاد باید تصمیم بگیرد؛ ما فقط تصمیم سازی می‌کنیم.

وزیر کشور درباره برگزاری نماز عید فطر نیز گفت: در این باره پیشنهاداتی مطرح شد اول اینکه فقط در شهرهای سفید و در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌ها نماز برپا شود. پیشنهاد دوم اینکه در شهرهای سفید و شهرهای زرد که بیش از ۴۰۰ شهر را شامل می‌شود، باهمین شرایط نماز را برگزار کنیم. سوم برگزاری در کل کشور با رعایت شرایط پروتکلی و در همه مساجد و فضای باز بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: تمام این پیشنهادات را باید به ستاد ملی کرونا ببریم و نهایتا ستاد تصمیم بگیرد. اعلام مسائل در اینجا به هیچ وجه قطعیت ندارد و زمانی قطعی می‌شود که ستاد تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه در نشست امروز دیدگاههای متفاوتی درباره موضوعات یادشده مطرح شد اما باید در باره هر کدام، جامع نظریات را در نظر بگیریم، تصریح کرد: مردم ایران مشتاق حضور در حرم های مطهر و منتظر بازگشایی آن هستند و این امری کاملا روشن است، اما در این زمینه، بایستی همه جوانب را جامع ملاحظه کرد.

وزیر کشور افزود: باید در مورد بازگشایی آستان های مذهبی به ویژه حرم امام رضا (ع) همه جوانب مساله را در نظر بگیریم زیرا در این زمینه، مساله ازدیاد مسافرت ها و فعالیت رستوران ها، هتل ها و بازار را داریم و به همین دلیل، باید موضوع را به صورت همه جانبه در نظر بگیریم تا بتوانیم تصمیمی درست و منطقی اتخاذ کنیم.

هجدهمین جلسه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در نشست امروز خود که با حضور اعضا و نمایندگان بخشهای مختلف برگزار شد، به بررسی چهار  موضوع نحوه برگزاری مراسم روز جهانی قدس، نماز عید سعید فطر،  چگونگی بازشدن اماکن متبرکه و مقدس و برگزاری کنکور سراسری اختصاص داشت.

در این نشست علاوه بر اعضای ثابت کمیته که از دستگاههای مختلف اجرایی و نهادهای امنیتی و انتظامی هستند، «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت و نمایندگان تولیت های آستان قدس رضوی (مشهد)، آستان حضرت معصومه (س) قم، شاهچراغ شیراز و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهر ری به عنوان مهمان حضور داشتند که دیدگاههای خود را در باره چگونگی بازگشایی اماکن مقدس بیان کردند.

«ابراهیم خدایی »رییس سازمان سنجش آموزش کشور هم در باره نحوه  برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در تاریخ های اعلام شده توضیحاتی ارایه کرد.

«علی رضا رئیسی» معاون بهداشت و «ایرج حریرچی» معاون کل وزیر بهداشت نیز در این نشست، دیدگاههای وزارتخانه متولی امر درمان بیماری کرونا را در باره مسایل مطروحه به اطلاع وزیرکشور و اعضای کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا رساندند.

در این نشست مقرر شد نتایج این جلسه پس از بررسی و تصویب نهایی در نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در چند روز آینده به اطلاع مردم برسد.

اعضای نشست با این حال متفق القول بودند که هر نوع تصمیمی در زمینه بازگشایی اماکن مختلف در کشور باید با رعایت جوانب و ملاحظات مبتنی بر رعایت سه اصل تامین سلامت، امنیت و مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه اتخاذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز