خبرگزاری کار ایران

تشریح روند فعالیت مدارس در تهران از هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۷۱۳

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به چگونگی بازگشایی مدارس شهر تهران گفت: لازم است دانش آموزان وسایل شخصی مثل ماسک و دستکش را خودشان به همراه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش تهران در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت نحوه بازگشایی مدارس شهر تهران را تشریح کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه ۲۷ اردیبهشت مدارس به مدت یک ماه بازگشایی می‌شود. صرفاً بازگشایی مدارس برای دانش آموزانی است که از آموزش مجازی استفاده نکردند یا در امر تحصیل و دروس خود اشکالاتی دارند و برای رفع اشکال باید به مدارس مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مراجعه دانش آموزان شرایطی دارد. حضور آنها داوطلبانه و حتماً باید با اطلاع اولیا باید باشد. حضور همکاران فرهنگی که بیماری زمینه‌ای دارند در مدارس الزامی نیست. هفته اول یک نیازسنجی توسط کادر مدرسه صورت می‌گیرد و در ادامه به فراخور نیاز حضور دانش آموزان تداوم پیدا می‌کند تا در نهایت برای آزمون‌های پایان سال نیز تصمیماتی گرفته شود.

فولادوند ادامه داد: حضور خانواده‌ها در مدرسه و زمان حضور دانش آموزان الزامی ندارد. مدارس ما برای عموم دانش آموزان باز نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود برای همین دانش آموزان در نظر داشته باشند که این بازگشایی فرصتی برای دیدار با همکلاسی‌هایشان نیست و هنوز خطر کرونا رفع نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: آموزش و پرورش از ابتدای اسفندماه آموزش‌های مجازی را داشته و به تناسب درصد پوشش دانش آموزی در این آموزش‌های مجازی در استان‌ها متفاوت بوده است و در شهر تهران ما ۸۰ درصد دانش آموزان را در این آموزش‌ها تحت پوشش داشتیم و عده‌ای به دلایلی مثل نبود ابزار کافی یا عدم دسترسی به اینترنت و… محروم ماندند که این کلاس‌ها برای این دانش اموزان و دانش آموزانی است که اشکالاتی در موارد درسی دارند.

وی ادامه داد: زنگ های ورزش و تفریح در این روزها چون فاصله گذاری اجتماعی را به هم می‌زند تعطیل خواهد بود. همچنین زمانی از بازگشایی مدارس به بعد از ماه مبارک رمضان موکول می‌شود و در آن زمان بوفه‌های مدارس تعطیل خواهد بود و نباید هیچ گونه مواد غذایی بعد از ماه رمضان در مدارس فروخته شود.

فولادوند بیان کرد: دانش آموزان لازم است که وسایل شخصی مثل ماسک و دستکش را با خود به همراه داشته باشند. مدارس نیز باید تا ۵ شنبه نسبت به گندزدایی و ضدعفونی مدارس اقدام کنند. البته مدت دو ماه مدارس تعطیل بودند اما در هر صورت به دلیل اعتبارات بهداشتی در نظر گرفته شده است این اقدام باید صورت بگیرد.

وی گفت: در این مدت روسای مناطق و مسئولان روابط عمومی را ملزم کردیم به دبیران و دانش آموزان اطلاع رسانی دقیقی داشته باشند اما اطلاع رسانی ما محدود است و با صدا و سیما مکاتبه کرده‌ایم که در این زمینه به ما کمک کنند. متاسفانه تا الان در ارتباط با اطلاع رسانی نتوانستیم از صدا و سیما کمک بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز