خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

مبارزه با فساد نیازمند سازماندهی و سازمان‌یافتگی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۷۹

​معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مبارزه با فساد نیازمند سازماندهی و سازمان یافتگی است.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمدباقر الفت در دیدار با دبیرقرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: در مبارزه با فساد ابزار را نمی شناسیم و وقتی وارد عرصه مبارزه می شویم کار تیمی نمی توانیم انجام دهیم و یا نقش آفرینی ضعیفی داریم. وی افزود: مبارزه با فساد نیازمند سازماندهی و سازمان یافتگی است .

الفت با اشاره به اینکه برای توانمند شدن در مبارزه با فساد باید از دانش بهره مند شویم؛ بیان کرد: علاوه بر این باید از تجربیات موفق جهانی نیز استفاده کنیم.

وی گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، پژوهشگاه دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه های فنی مانند امیرکبیر و صنعتی شریف از جمله دانشگاه هایی هستند که در مقوله فساد پژوهش های کاربردی انجام داده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: اگر می خواهیم فساد را ریشه کن کنیم باید مساله را شناسایی کنیم و علل شکل گیری آن را بدانیم.

الفت با بیان اینکه ضمانت اجرایی مقابله با فساد، جامعه مدنی است گفت: جامعه مدنی و ابزارهای آن از جمله موضوعاتی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت.

وی گفت: به تازگی رییس محترم قوه قضاییه دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه را در۵ فصل و ۵۴ ماده تصویب و ابلاغ کرده است که این توجه نشان از اهمیت جامعه مدنی و نهادهای مردمی دارد.

دبیرستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می تواند درباره اصول پیشگیری و شفافیت، پاسخگویی، مدیریت مطلوب امور عمومی، قانون محوری، انسجام و یکپارچگی با قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی همکاری مشترک داشته باشد.

الفت در پایان این دیدار با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در مقابله وکنترل فساد گفت : می توانیم با انعقاد تفاهم نامه دوجانبه در انجام اقدامات پیشگیرانه در این حوزه همکاری سازنده ای داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز