خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش روند ابتلا به کرونا در استان یزد/ غربالگری مبتلایان بی‌علامت/ غفلت کنیم دوباره دچار پیک ابتلا می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۲۱۰

سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد درباره وضعیت ابتلا به کرونا در این استان گفت: در حال حاضر هرچند که وضعیت استان یزد سفید نیست، ولی روند ابتلا به کرونا در این استان کاهشی است.

«ابراهیم سلمانی» سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت کرونا ویروس در این استان گفت: در حال حاضر روند ابتلا در استان ما با شیب ملایم به صورت نزولی است و همچنین تعداد بیماران بستری نیز با شیب خیلی ملایم در حال کاهش است.

وی اضافه کرد: در یک برهه‌ای استان یزد رتبه سوم تعداد مبتلایان نسبت به جمعیت کل کشور را داشت، اما اکنون این گونه نیست. در حال حاضر هرچند که وضعیت استان یزد سفید نیست، ولی روند ابتلا به کرونا در این استان کاهشی است.

سلمانی درباره روند بیماریابی‌ها توضیح داد: تقریبا دو هفته است که ما به صورت سرپایی از بیماران و افراد علامت‌دار تست می‌گیریم. نکته مهم این است که در چند روز اخیر تلاش شده افراد بی‌علامت هم غربالگری شوند و این گروه از افراد نیز در آمار ما درج می‌شوند.

 سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد در مقایسه روند فعلی بیماریابی با روند سابق گفت: پیش‌تر افرادی که وارد بیمارستان می‌شدند و آن معیارهای ابتلا را داشتند، مورد نمونه گیری و تست قرار می‌گرفتند، اما اکنون حدود دو هفته است که از افراد با مراجعه سرپایی نیز تست و نمونه گیری انجام می‌شود.

وی درباره اختصاص چهار بیمارستان استان یزد به بیماران کرونا گفت: پیش از این تقریبا همه بیمارستان‌های استان درگیر ویروس کرونا بودند، ولی اکنون بیماران مبتلا به کرونا را در چهار بیمارستان سطح استان تجمیع کردیم و فقط چهار بیمارستان ما اقدام به بستری بیماران مبتلا به کرونا می‌کنند. همچنین اغلب نمونه‌گیری‌ها همانطور که گفته شده سرپایی انجام می‌شود که البته برخی از آنها که تعداد محدودی هم هستند، ممکن است در منزل دوران قرنطینه را سپری کنند.

سلمانی درباره تامین نیروی مورد نیاز و کمبود نیرو در بیمارستان‌های یزد گفت: تا جایی که می‌دانم ما مشکلی از لحاظ نیرو نداریم و بخشی از افراد به صورت داوطلبانه کمک کردند و برخی دیگر نیز از طرف مجوزهایی که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ما داده شده بود، جذب شدند. خوشبختانه ما مشکلی درباره بار کمبود نیرو در کادر درمان نداشته‌ایم.

سخنگوی کارگروه دانشگاهی ستاد مقابله با کرونا استان یزد در پاسخ به این سوالی درباره تاثیر  بازگشایی مشاغل و ترددها در سطح شهر بر میزان ابتلا گفت: از نیمه فرودین تا این لحظه ابتلا به کرونا در استان یزد روند کاهشی داشته است.

وی افزود: تا این لحظه به علت اینکه مردم موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، چندان افزایش آمار نداشته‌ایم. امیدواریم مردم رعایت کنند و در روزهای آینده نیز همین روند کاهشی راه شاهد باشیم تا پیک مجددی رخ ندهد.

سلمانی در پایان تاکید کرد: توصیه و پیشنهاد من این است که مردم در فضای بسته حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. همچنین باید از تهویه مناسب در فضای بسته استفاده و دید و بازدیدها همچنان محدود شود. مردم گمان نکنند که شرایط به حالت عادی برگشته است. کاهش تعداد مبتلایان به علت رعایت پروتکل‌ها بوده است و اگر غفلت کنیم باز هم ممکن است، دچار پیک ابتلا شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز