خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت تعیین شرح وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۵۲۳

معاون شهردار تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه تعیین شرح وظایف کمیسیون های داخلی مناطق رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جریان دویست و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران لایحه یک فوریتی تعیین شرح وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره این لایحه گفت: بحث تعیین شرح وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق تکلیفی بود که شورای شهر به حوزه معاونت معماری و شهرسازی محول شد. 

او با بیان این که در سال ۶۷ در وزارت کشور مصوب شد که تخلفات جزئی به پرونده‌ به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ ارجاع نشود وحل و فصل و تعیین تکلیف این تخلفات جزئی را به شهرداری‌ها واگذار کنند، گفت: با توجه به آنکه سال ها از این موضوع گذشته است و بعضا شاهد تفسیر و تحلیل گوناگون از این مصوبه در مناطق هستیم و تخلفات جزئی در برخی از مناطق را بسط و توسعه می دادند.

گلپایگانی با تاکید بر اینکه  باید در راستای شفافیت، حدود و اختیارات کمیسیون‌های داخلی مناطق شفاف و روشن تعیین تکلیف شود، گفت: به صورت سیستمی امکان دخل و تصرف در پرونده‌های شهرسازی بسته شده است اما لازم است که حد و حدود مجاز اختیارات مشخص شود چرا که عدم اجرا مشکلات زیادی را برای ارباب رجوعان ایجاد می کند. 

معاون شهرداری تهران با اشاره به هدف این کار گفت: پرونده‌های شهرسازی با تخلفات جزئی نیاز به ارسال به کمیسیون ماده ۱۰۰ را نداشته باشند و از طرفی باید حدود اختیارات کمیسیون‌های داخلی مناطق نیز مشخص شود، تا امکان تفسیر گوناگون قانون وجود نداشته باشد.

او در تشریح دلیل ارائه یک فوریت این لایحه گفت: بخش زیادی از تخلفات ساخت و سازی در حد جزئی است و نباید به ماده ۱۰۰ ارسال شود از سوی دیگر حدود اختیارات نیز مشخص نیست و این مسئله سبب شده که در مورد صدور پایان کار و حجم پرونده‌های ارسالی به ماده ۱۰۰ دچار مشکل شویم به گونه‌ای که همین حالا بسیاری از شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ گلایه دارند که چرا پرونده‌های با ۱۰ الی ۲۰ متر تخلف برای آنها ارسال می‌شود و می‌بینید در شهرک‌هایی  که مجتمع مسکونی بزرگ دارند همچون مجتمع‌های منطقه ۲۲ با تخلفات جزئی  مواجه هستیم.

گلپایگانی ادامه داد: از آنجایی که زیر بنا زیاد است و پرونده باید به کمیسیون ماده صد ارسال شود و لازم است هم برای کاهش مشکلات مردم و هم جلوگیری از افزایش پرونده‌های ماده صد چارچوب شفاف و مشخصی در خصوص اختیارات مناطق به تصویب برسانیم.

به گزارش ایلنا درنهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت لایحه تعیین شرح وظایف  کمیسیون‌های داخلی مناطق رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز