خبرگزاری کار ایران

رییس جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایلنا:

اختصاص "بیمارستان ایرانیان دبی" به بیماران کرونا/ فعالیت‌های معمول به حالت نیمه‌تعطیل درآمده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۲۷۶

رییس جمعیت هلال‌احمر درباره اقدامات انجام شده در بیمارستان ایرانیان دبی به بیماران کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.

«کریم همتی» رییس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های این جمعیت برای مراکز متعلق به هلال‌احمر در خارج از کشور گفت: درباره مراکز خارج از کشور تمام تلاش ما این است که هم بر سیستم مالی و هم سیستم مدیریتی آنها از نزدیک نظارت بیشتری داشته باشیم. 

وی درباره بیمارستان ایرانیان دبی گفت: این بیمارستان در سال گذشته حاشیه‌هایی داشت که خوشبختانه برطرف شده است. همچنین فرصتی را از طرف امارات دریافت کردیم و به امید خدا همانند سابق این بیمارستان به کار خود ادامه خواهد داد. 

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: یک سری مشکلات در مراکز خارج از کشور به دلیل عدم دسترسی و عدم نظارت کافی وجود دارد، اما این مشکلات نافی تلاش همکاران ما نیست و همه آنهایی که پیش از من بودند، تلاش کرده‌اند خدمات انسان دوستانه از طریق این مراکز به کشورهای نیازمند ارائه شود. 

همتی تصریح کرد: هدف این است که کمک‌های انسان دوستانه را تقویت کنیم و مراکز زیان‌ده را بهبود بخشیده و همچنین مراکزی که درآمد داشته‌اند را ارتقا دهیم. در مجموع کار خوب و انسان دوستانه‌ای از طریق این مراکز انجام می‌شود و جمعیت هلال‌احمر از این محل خیلی متحمل هزینه نمی‌شود. در خصوص بیمارستان دبی نیز با توجه به گستردگی این مرکز و روابط خاص ما با امارات امیدواریم این مسئله تا چند ماه آینده به طور کامل برطرف شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این مراکز به بیماران کرونا نیز خدمات ارائه می‌شود، گفت: بیمارستان ایرانیان دبی به طور کامل برای درمان بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده است و از این حیث نیز این مرکز نسبت به بیمارستان‌های خارجی که در دبی است، منحصر به فرد است و تقریبا همه فعالیت‌های معمول در این بیمارستان به حالت نیمه‌تعطیل درآمده تا بتوانند مشکلات این بیماران را برطرف کنند. آمار ابتلا در کشورهای عربی روند صعودی داشته است و همکاران ما همه امکانات را به درمان بیماران در این مرکز اختصاص داده‌اند.

رییس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: طبیعتا هموطنان ما در این مناطق بیشتر از امکانات موجود در این مراکز بهره‌مند می‌شوند، اما همه افرادی که ساکن امارات هستند و به این مرکز مراجعه می‌کنند، در بخش ‌ای مختلف این بیمارستان خدمات را دریافت می‌کنند. بسیاری از اقلام حفاظت شخصی هم برای ساکنان امارات و هم برای همکاران خودمان در این بیمارستان فراهم کرده‌ایم. 

همتی در پاسخ به این سوال که آیا جمعیت هلال احمر در بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه کمک می‌ کند، خاطرنشان کرد: در این خصوص درخواست خاصی از وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه دریافت نکرده‌ایم.

وی درباره اقدمات هلال‌احمر در ورودی مرزها گفت: در زمانی که غربالگری دایر بود، همین اقداماتی که در کل کشور ساری و جاری بود، در شرق کشور نیز انجام می‌دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز