خبرگزاری کار ایران

قدردانی وزیر آموزش و پرورش از خیرین مدرسه‌ساز

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۶۷۷

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز تکریم خیرین بیان کرد: اینجانب وظیفه خویش می‌دانم که مراتب تعظیم و تقدیر خویش را از خیران نیکوکاری که همواره دست گیر و یاری رسان آموزش و پرورش در حل مشکلات و پشت سرنهادن موانع، کمبودها و معضلات فضاهای آموزشی بودند ابراز کنم.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه سخن گفتن از خیرین به ویژه خیرین نیک اندیش مدرسه ساز و پاسداشت ارزش والای عمل نیک آنها در قالب کلمات نگنجد و بر زبان نیاید، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز موجب برکت نظام تعلیم و تربیت و درحقیقت عنایت پروردگار به ما و کودکان ایران زمین‌اند که دست الهی از آستین این عزیزان به یاری ما آمده است و برماست که پاسخگو وقدرشناس زحمات وسخاوت بی مثال عزیزان باشیم صمیمانه و خالصانه‌ترین مراتب ارادت و تشکر خود را به حضور خیرین مدرسه ساز ابراز می‌دارم و از خداوند متعال عزت و سربلندی ایران عزیز را به یمن وجود این بزرگواران آرزو می‌نمایم.

وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِندَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا.

و نیکی‌هاى ماندگار از نظر پاداش نزد پروردگارت بهتر و از نظر امید [نیز] بهتر است.  سوره مبارکه کهف - آیه شریفه ۴۶

صدها فرشته بوسه بر آن دست می‌زنند 

که ازکار خلق یک گره بسته وا کند

در آغاز سخن خداوند را سپاس میگزارم که جامعه را به برکت وجود انسان‎هایی آراسته که حضورشان موجب نزول نعمات و رحمات است و سرزمین ما از نور وجودشان روشنی گرفته است.

انسانهای بزرگی که باسخاوت می‌بخشند، ازمال ودارایی خویش انفاق می‌کنند، در قرآن کریم در زمره کسانی هستند که با جان خود مجاهدت می‌کنند . سخن گفتن از خیرین به ویژه خیرین نیک اندیش مدرسه ساز و پاسداشت ارزش والای عمل نیک آنها در قالب کلمات نگنجد و بر زبان نیاید. عمل نیک خیرین تجلی شکوهمند روح متعالی و دل دریایی این بزرگواران است

پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) که از امسال به نام روز" تکریم خیرین" مزین شده است تلاشی ناچیز و گامی کوچک در جهت ارج نهادن به اقدامات ارزشمند این عزیزان است. هرچند که این انسانهای آسمانی اجر خود را از خداوند دریافت می‌کنند و باخدای خویش معامله می‌کنند.

اما این مناسبت و نام‌گذاری تقارن خجسته‌ای است که نویدبخش نهادینه‌‌سازی فرهنگ خیر در جامعه و توجه ویژه مسئولین و جامعه به اهمیت و ارزش والای خیرین مدرسه‌ساز است.

گسترش فرهنگ کار خیر در جامعه به برکت وجود خیرین عزیز فزونی یافته و در این راستا نیز وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی بسته‌ی تحولی "آجر به آجر" را طراحی کرده که هرکسی بتواند با هر سرمایه‌ای هرچند اندک در این وادی گام نهد، این بسته با هدف جمع آوری کمک‌های خرد مردمی برنامه ریزی شده تا همه در مدرسه سازی سهیم باشند؛ به گونه‌ای که گستره جامعه خیرین مدرسه ساز به تعداد مردم شریف کشورمان باشد.

اینجانب وظیفه خویش می‌دانم که مراتب تعظیم و تقدیر خویش را از خیران نیکوکاری که همواره دست گیر و یاری رسان ما در حل مشکلات و پشت سرنهادن موانع، کمبودها و معضلات فضاهای آموزشی بودند ابراز کنم. خیرین مدرسه ساز موجب برکت نظام تعلیم و تربیت و درحقیقت عنایت پروردگار به ما و کودکان ایران زمین‌اند که دست الهی از آستین این عزیزان به یاری ما آمده است و برماست که پاسخگو وقدرشناس زحمات وسخاوت بی‌مثال عزیزان باشیم صمیمانه و خالصانه‌ترین مراتب ارادت و تشکر خود را به حضور خیرین مدرسه ساز ابراز می‌دارم و از خداوند متعال عزت و سربلندی ایران عزیز را به یمن وجود این بزرگواران آرزو می‌نمایم.

سوره مبارکه التوبة آیه ۱۱۱

إِنَّ اللَّهَ اشتَرى مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ وَعدًا عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوراةِ وَالإِنجیلِ وَالقُرآنِ  وَمَن أَوفى بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِهِ وَذلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیمُ

ترجمه: خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریداری کرده، که (در برابرش) بهشت برای آنان باشد؛ (به این گونه که:) در راه خدا پیکار می‌کنند، می‌کشند و کشته می‌شوند؛ این وعده حقّی است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده؛ و چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدی که با خدا کرده‌اید؛ و این است آن پیروزی بزرگ!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز