خبرگزاری کار ایران

۲ فوتی بر اثر وقوع زمین لرزه در تهران/ایجاد اسکان اضطراری در ۱۷ مرکز ورزشی

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۵۱۴

استاندار تهران از فوت دو نفر به دلیل حوادث ناشی از وقوع زمین لرزه در شب گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی درباره آخرین تصمیمات جلسه مدیریت بحران استان تهران در پی وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در تهران گفت: همانطور که اشاره شد در ساعت ۴۸ دقیقه بامداد شاهد زلزله با شدت ۵.۱ ریشتر در منطقه دماوند بودیم قبل از این زلزله نیز در آخرین لحظات شب گذشته و در ساعت ۱۱:۳۰ پیش لرزه با ۲.۹ ریشتر اتفاق افتاد. 

وی ادامه داد: زمین لرزه دوم تهران و البرز را نیز تحت تاثیر قرار داد، ادامه داد: از بدو وقوع تیم های خدماتی هلال و اورژانس وارد کار شده و اکیپ هایی به محل زمین لرزه در منطقه مشاء اعزام شد و خوشخبتانه خسارت جانی و مالی به جز فوت دو نفر به دلیل عوارض ناشی از زلزله گزارش نشده است. 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: یک سالمند در منطقه گیلاوند در حین فرار دچار ضرربه مغزی شده و جان خود را از دست داد همچنین یک خانم ۲۱ ساله نیز به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زلزله دچار ایست قلبی شده و جان خود را از دست داد. 

محسنی بندپی با بیان اینکه ۲۶۰۰ نفر از نیروهای اورژانس و ۶ اکیپ هلال احمر به منطقه دماوند اعزام شده اند، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی و راهداری نیز در آماده باش کامل بودند و تا این لحظه مسئله خاصی گزارش نشده است. تمامی مصدومان بغیر از دو نفر نیز به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده اند. 

وی با بیان اینکه بعد از این زلزله ۴۰ پس لرزه گزارش شده است، خاطرنشان کرد: آن چیزی که مهم است آمادگی تیم های امداد و نجات است و مکان های اضطراری برای اسکان موقت ایجاد شده و انبارهای هلال احمر آمادگی لازم رادارند همچنین مخازن آب ذخیره در مناطق مختلف استان آمادگی دارند تا در صورت قطع انشعابات به سیستم وصل شوند. 

استاندار تهران تصریح کرد: با همکاری وزارت ورزش ۱۷ مرکز ورزشی رو باز برای اسکان موقت درهایشان شب گذشته باز شده بود و البته نیازی هم نبود اما تهران با توجه به تراکم جمعیت و ساختمانهای بلند مرتبه باید اقدامات ویژه تری را برای مقابله با زلزله آماده کند. باید امکان امدادهای پهبادی هم برای هلال و اورژانس در نظر بگیریم چراکه با توجه به اینکه زلزله معمولا در نیمه شب یا اوایل صبح اتفاق می افتد استفاده از بالگرد امکان پذیر نیست بنابراین باید توان پهبادی برای نیروهای امدادی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستانهای تهران قدمت طولانی دارند، خاطرنشان کرد: بیمارستانهایی در شهر تهران و استان تهران در حال ساخت هستند که باید هر چه سریعتر نیز این پروژه ها تکمیل شوند.

شهر آماده و شهروند آگاه برای ارتقای دانش مردم و آگاه سازی مردم  برای حفاظت خود اپلیکیشن تولید کرده است 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز