خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

وقوع ۳۸ پس‌لرزه/ عدم تاثیر فعالیت گسل مشا بر دیگر گسل‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۴۶۹

رییس مرکز لرزه نگاری از وقوع ۳۸ پس لرزه بعد از زمین لرزه ای ۵.۱ ریشتری در تهران خبر داد.

«علی مرادی» رییس مرکز لرزه نگاری کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: از شب گذشته تاکنون ۳۸ پس لرزه بعد از زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در تهران به وقوع پیوسته است. بزرگترین زمین لرزه ۳.۹ در مقیاس ریشتر بوده است.  

وی ادامه داد: به نظر می رسد زمین لرزه ۵.۱ ریشتر زمین لرزه اصلی بوده است، اما این به معنی این است که باید خیال مان از بابت وقوع زمین لرزه راحت باشد. متاسفانه همیشه اینگونه بوده است که زلزله فراموش می شود. وقوع زمین لرزه در غرب و شرق مازندران حاکی از پیش آگاهی هایی است که تهران مستعد زمین لرزه است و نباید خطر زلزله را جدی نگیریم.

رییس مرکز لرزه نگاری کشوری خاطرنشان کرد: زلزله شب گذشته زلزله اصلی بوده است، البته باید یک الی دو روز دیگر نیز صبر کنیم، اما به احتمال زیاد زلزله شب گذشته زلزله اصلی بوده است چراکه هم پیش لرزه و هم پس لرزه داشته است.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت گسل مشا تاثیری بر دیگر گسل های تهران داشته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت گسل مشا تاثیری بر دیگر گسل های منطقه نداشته است و روند فعالیت آنها کاملا طبیعی است.

وی درباره ایستگاههای لرزه نگاری گفت: تعداد پس لرزه ها در این منطقه بیش از این تعدادی است که ثبت شده است، اما به دلیل کمبود ایستگاههای لرزه نگاری در منطقه امکان ثبت آنها وجود نداشته است. اگرچه این منطقه از بهترین مناطق از نظر ایستگاههای لرزه نگاری است اما بازهم کمبود دستگاههای لرزه نگاری وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز