خبرگزاری کار ایران

هوای تهران پاک است/پیش بینی افزایش ناپایداری جو و وزش باد نسبتا شدید در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۴۵۴

میانگین شاخص کیفیت هوای تهران اکنون بر روی عدد ۴۴ قرار دارد و هوای پایتخت پاک است.

به گزارش ایلنا براسا اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، تهران از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ روز هوای پاک و ۳۵ روز هوای قابل قبول داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تهران ۲۳ روز هوای پاک و ۲۶ روز هوای قابل قبول داشته است. 

همچنین نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات روز جمعه (۱۹ اردیبهشت ۹۹) با برقراری شرایط جوی مساعد و وزش باد همراه با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت. در طی روز افزایش ناپایداری جوی همراه با وزش باد نسبتاً شدید از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند. این وضعیت تا پایان وقت جمعه تداوم داشته و انتظار می‌رود با‌وجود افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

با کاهش تندی باد تا صبحگاه شنبه (۲۰ اردیبهشت ۹۹) همزمان با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته، غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود در پاره‌ای مناطق کیفیت هوا کاهش پیدا‌ کند. در طول روز نیز کاهش تندی باد در برخی ساعات سبب تجمع آلاینده‌ها شده، هرچند با وزش باد مؤثر در اواخر وقت شنبه، در بیشتر مناطق کاهش غلظت آلاینده‌ها و بهبودکیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز