خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد رئیس شورای هنر شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۰۲۶

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس مصوبه شصتمین جلسه شورای هنر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس این دوره شورا شد.

به گزارش ایلنا، سعیدرضا عاملی با اشاره به برگزاری شصتمین جلسه شورای هنر افزود: این جلسه پس از ۱۱ سال وقفه برگزار شده است.

وی افزود: شورای هنر مصوبه جلسه چهارصد و یازدهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۷۶ است.

عاملی اضافه کرد: از سال ۷۷ تا سال ۸۸ پنجاه و نه جلسه شورای هنر برگزار شد اما به سبب برخی مشکلات آن سال فعالیت های این شورا به مدت ۱۱ سال متوقف شد.

وی اضافه کرد: در این ۱۱ سال کمیسیون تخصصی هنر در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال بود و در موضوع های مختلف با دعوت از مسئولان ذینفع و در حد معاونان دستگاه های عضو برگزار می شد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: از آن جا که حوزه هنر در بخش فرهنگی جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است از امروز فعالیت شورای هنر از سر گرفته می شود.

عاملی گفت: وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صدا و سیما از اعضای حقوقی این جلسه هستند و سه نفر عضو حقیقی جلسه نیز به پیشنهاد شورای هنر و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می شوند.

وی درباره مصوبات امروز شورای هنر افزود: پس از مرور مصوبات قبلی ، براساس نخستین مصوبه امروز این  جلسه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست این دوره شورای هنر را برعهده خواهد داشت و دبیر این شورا برعهده آقای محمدحسن ایمانی خوشخو است.

عاملی ادامه داد: پیشنهاد اعضای حقیقی شورا به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوبه دیگر جلسه امروز بود.

وی گفت: تشکیل دبیرخانه شورا و تعیین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی به عنوان پژوهشگاه کارشناس و پژوهشگاه های اعضای حقوقی شورای هنر هم به عنوان بازوهای پژوهشی شورا معرفی شدند.

عاملی افزود: مصوبات شورای هنر با رویکرد اثرگذاری و کارآمدی خواهد بود.

وی با اشاره به این که جلسات شورای هنر به صورت ماهانه برگزار می شود گفت: در جلسه بعدی، اعضای شورای هنر پیشنهادهای خود را درخصوص موضوع های اولویت دار این حوزه با رویکرد اثرگذاری و کارآمدی ارائه می کنند تا در نظام موضوعات جلسه قرار گیرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نکته مهم ، نگاه علمی به نیازهای فرهنگی و هنری جامعه و تغییر ذائقه آن است که پژوهش در این زمینه برعهده پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی گذاشته شد.

عاملی گفت: هنر، موضوع اصلی قلمرو دوست داشتنی های جامعه است که بر فرهنگ و هویت جامعه تاثیرگذار است.

وی افزود: توجه به همه زمینه های هنر از جمله هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و دیگر بخش های این عرصه گسترده ضروری است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه به آفرینش الهی و بازآفرینی آن در هنر نیز از اهمیت برخوردار است.

عاملی گفت: مصوبات شوراهای تخصصی و اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستورات دو هفته ای این شورا قرار می گیرد و در صورتی که هر یک از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به این مصوبات اعتراضی داشته باشند در صحن شورا مطرح می شود و در غیر این صورت به منزله موافقت با مصوبه است و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن مصوبات را ابلاغ می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز