خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور:

استفاده از آب‌های آلوده برای کشاورزی در جنوب تهران به صفر رسیده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۰۷

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بر اساس ارزیابی‌ها و پایش‌های صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، استفاده از آب‌های آلوده برای کشت محصولات کشاورزی بخصوص سبزیجات وصیفی جات در جنوب شهر تهران به صفر رسیده است.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد در خصوص مصوبات آخرین  جلسه کارگروه جلوگیری از کشت محصولات کشاورزی با آب‌های آلوده در جنوب تهران اظهار کرد: ازسوی هیات وزیران، کارگروهی برای جلوگیری از آبیاری محصولات کشاورزی با آبهای آلوده در جنوب شهر تهران تشکیل شده است که اهم تکالیف آن عبارتست از پایش مستمر و جلوگیری از هرنوع کشت با استفاده از آبهای آلوده، پایش مستمر و جلوگیری از عرضه محصولات  کشاورزی آلوده ومعدوم نمودن آنها و پرداخت هزینه نکاشت و برخورد قاطع با متخلفان.

وی در ادامه افزود: درراستای جلوگیری از کشت محصولات با آب‌های آلوده، سه رویکرد شامل جلوگیری از کشت سبزیجات و صیفی جات با آبهای آلوده و نامتعارف، شناسایی منابع آلوده کننده آب های سطحی و برنامه ریزی بلند مدت جهت مدیریت صحیح آب های سطحی شهر تهران  با مشارکت  سرمایه گذاری های بخش های دولتی و خصوصی در دستور کار قرار دارد و موارد مرتبط با انها بررسی و پایش می شود.

 معاون عمرانی وزیر کشور افزود: کمیته ای نیز در ذیل کار گروه فوق با مسئولیت استانداری  تهران  وبا همکاری سایر دستگاهای مسئول و ذیربط درمعاونت عمرانی استانداری تهران ایجاد وموضوعات مرتبط را پیگیری می نماید و از بهمن ماه ۱۳۹۸ تاکنون پنج جلسه تخصصی توسط استانداری تهران برگزار شده وجمع بندی این جلسات  در آخرین جلسه کارگروه در وزارت کشور ارائه شد.

شایان ذکر است در جلسه کارگروه یادشده، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گزارشی در زمینه آخرین  پیگیری های صورت گرفته و هماهنگی های به عمل آمده برای کاهش سطح زیر کشت سبزیجات و صیفی جات در شهر تهران با آب های آلوده، سازمان حفاظت محیط زیست نیز گزارشی از شناسایی تخلفات برخی صنوف از جمله ۳۴۹ واحد کارواش و ۵۷ رستوران و مجموعه تفریحی و۳۴ واحدآبکاری و معرفی آنها به مراجع قضایی و وزارت نیرو گزارشی در خصوص توسعه و احداث تصفیه خانه های لازم جهت تصفیه مناسب  آبهای آلوده  در ورودی به جنوب تهران ارایه نمودند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در خاتمه قربانی، مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور و دبیر کارگروه یادشده شناسایی صنوف و صنایع آلاینده، بخصوص واحدهای غیر مجاز و غیرقانونی در سطح تهران با همکاری شهرداری تهران و وزارت صمت و محیط زیست را از اقدامات آنی و آتی جلسه بعدی اعلام نمود.

در این جلسه نمایندگان استانداری تهران، سازمان برنامه وبودجه، سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت صمت، وزارت بهداشت و درمان و وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز