خبرگزاری کار ایران

توزیع ۷ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان تا پایان ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۶۱

​رئیس کمیته امداد از همکاری ۱۱۰۴ آشپزخانه بزرگ در قالب طرح اطعام مهدوی خبر داد و گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از هفت میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان سراسر کشور توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری در مراسم افتتاح مرکز اطعام مهدوی در مسجد مقدس جمکران، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مدیر حوزه‌های علمیه قم، استاندار، مراجع عظام تقلید، تولیت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران افزود: طرح اطعام مهدوی در ادامه توصیه‌های قبلی رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری افطاری ساده اجرا می‌شود و کمیته امداد در پی فرمایشات معظم له در نیمه شعبان، راه‌اندازی ۳۱۳ مرکز اطعام مهدوی را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص همدلی، مواسات و کمک مومنانه چراغ راه همه نیک اندیشان ایران اسلامی قرار گرفت، ادامه داد: یک اشاره ایشان کافی بود تا لبیک‌گویان، خیزشی عظیم در جامعه به وجود بیاید و شاهد بودیم که خداوند نیز برکت را به این حرکت الهی نازل کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه پیش‌بینی اولیه این نهاد راه‌اندازی ۳۱۳ مرکز اطعام و طبخ و توزیع پنج میلیون وعده غذای گرم بود، خاطرنشان کرد: به حمد الهی و با هم‌افزایی همه نهادها، دانشگاه‌ها، تولیت آستان مقدس رضوی (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و حرم شاه عبدالعظیم و مشارکت موسسات خیریه و خیران، تاکنون ۱۱۰۴ آشپزخانه بزرگ در سراسر کشور به طرح اطعام مهدوی پیوسته‌اند و تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از هفت میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

بختیاری از همکاری افتخاری ۲۶ هزار نفر در اجرای طرح اطعام مهدوی خبر داد و گفت: این تعداد افراد به صورت داوطلبانه و جهادی در تهیه و توزیع اطعام در سراسر کشور همکاری دارند.

وی با تقدیر از کمک‌های دیگر دستگاه‌ها به کمیته امداد در راستای حمایت از محرومان به ویژه در ماه اکرام و اطعام، گفت: با همکاری بسیج و سپاه ۳,۵ میلیون بسته غذایی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان میان نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در مناطق مختلف کشور توزیع شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد،رئیس کمیته امداد در پایان از تلاش‌های همه مردم و نهادها در مقابله با ویروس کرونا به بزرگی یاد کرد و ضمن آرزوی سلامتی و رفع بیماری و بلا از تمام جهانیان، افزود: ملت ایران در کنار کادر درمانی کشور در مقابله با این ویروس منحوس قرار گرفتند و امروز شاهدیم که اقدامات ایران در این امر بسیار موفق‌تر از دیگر کشورها به ویژه ابرقدرت‌های استکباری بوده که با وضعیت اسفناکی در مقابل ویروس کرونا مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز