خبرگزاری کار ایران

فراخوان معاون بهداشت برای پیوستن دانشگاه‌های علوم پزشکی به «پویش نجات زندگی با دستان پاک»

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۵۸

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور آنان را به «پویش نجات زندگی با دستان پاک» دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در این نامه آورده است: همانطوری که استحضار دارید  دست ها نقش مهمی در انتقال بیماری کووید19 دارد، به دلیل اینکه دست های آلوده، ویروس را به دهان، بینی،  چشم و همچنین از یک سطح به  سطح دیگر انتقال می دهند. 

وی افزوده است: حدود 3 میلیارد نفر در جهان  به امکانات رعایت بهداشت دست دسترسی ندارند. پویش نجات زندگی با دستان پاک همه ساله توسط سازمان جهانی بهداشت در روز 5 می مصادف با 16 اردیبهشت گرامی داشته می شود.

رئیسی با اشاره به اینکه امسال همزمان با گسترش بیماری کووید19 بهداشت دست و اجرای آن به عنوان یک عامل بسیار مهم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین در کنترل بسیاری از بیماری های منتقله از آب و غذا و تنفسی دیگر هم نقش اساسی دارد، اظهار داشته است: همه پزشکان، پرستاران، مراقبین سلامت، ماماها و بهورزان در خط مقدم و به عنوان قهرمانان نجات زندگی در این پاندمی هستند و رعایت بهداشت دست توسط آنها برای ارائه خدمات سالم به بیماران و مراجعه کنندگان و جلوگیری از گسترش بیماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه این نامه به روسای دانشگاههای علوم پزشکی خاطرنشان کرده  است: برای همگام شدن با این پویش جهانی خواهشمند است دستور فرمایید این موارد مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رسانی مقتضی به عمل آید: نقش رعایت بهداشت دست برای مراقبت سالم  به کلیه مدیران،  پرسنل بهداشتی و درمانی  تاکید شده و امکانات آن در نقطه مراقبت فراهم گردد، از تمام بیماران و خانواده ها نیز به نحو مقتضی دعوت شود تا به  این پویش به پیوندند، آموزش رعایت بهداشت دست در زمان مناسب، روش مناسب و با مواد مناسب برای مراقبین، بیماران و خانواده ها از طریق رسانه های عمومی، فضای مجازی، نصب پوستر در کلیه بیمارستان ها،  مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی، اماکن عمومی و شبکه های اجتماعی به عمل آید.

رئیسی در پایان ضمن اعلام پیوستن خود به این پویش جهانی، تصریح کرده است: حمایت خود را از همه اقدام ها در جهت رعایت بهداشت دست اعلام نموده و یقین دارم که این امر می تواند منجر به مراقبت از همه مردم، پرسنل بهداشتی و درمانی و بیماران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز