خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

اتخاذ تدابیر ویژه برای خانواده‌های عزادار از کرونا/غربالگری ۱۶ هزار کارگر پیمانکاری/دستور حناچی برای در اختیار گذاشتن امکانات شهرداری به ستاد ملی مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۰۳۷

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از غربالگری کرونای ۱۶ هزار کارگر پیمانکاری خبر داد.

«حمید چوبینه» مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره غربالگری نیروهای  شهرداری گفت: در هر منطقه،‌ سازمان و شرکتی که برای غربالگری حضور پیدا می‌کردیم، غربالگری کارگران و کارمندان با همدیگر انجام می‌شد و تفاوتی در اجرا بین آنها وجود نداشت. افرادی که در مراحل پایانی در حال غربالگری هستند، بخشی از نیروهای فضای سبز هستند که در این ایام تعطیل بودند و غربالگری نیروهای کارگری و کارمندی همزمان انجام شد.

او با بیان اینکه غربالگری نیروهای کارگری برعهده پیمانکار است، تصریح کرد: اما این کار را به صورت داوطلبانه و به دستور شهردار انجام دادیم. شهردار دستور دادند که غربالگری تمامی نیروهای وابسته به شهرداری مستقیما انجام شود، در حالی که می‌توانست آن را به پیمانکار واگذار کند و با شرکت شهر سالم قرارداد ببندند و این کار را انجام دهیم،‌ اما به دستور شهردار مستقیما این کار را انجام دادیم. 

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چه تعداد از کارگران از سوی پیمانکاران برای غربالگری معرفی شدند، گفت: حدود ۱۶ هزار کارگر از سوی پیمانکاران معرفی شدند که اینها غیر از کارگرانی هستند که در مناطق و یا زیر نظر شرکت شهربان و حریم‌بان مشغول به کارند.

چوبینه با تاکید بر اینکه هیچ تفکیکی در اجرای تست غربالگری صورت نگرفت، درباره تعداد موارد شناسایی شده مبتلا به کرونا در غربالگری‌ها اظهار کرد: در مجموع در حدود ۶۵ هزار نفر از نیروهای کارگری و کارمندی شهرداری از ۱۶ فروردین تاکنون غربالگری شده‌اند که از این تعداد ۶۹ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند و پروتکل‌های درمانی روی آنها اجرا شد و در نهایت بسیاری از آنها درمان شدند. 

او با بیان اینکه در جریان غربالگری ۵۰ نفر مبتلا به عارضه ریوی نیز شناسایی شدند،‌ افزود: این افراد مبتلا به کرونا نبودند و در پی این غربالگری عوارض ریوی آنها مشخص شد و برای درمان ارجاع داده شدند. 

چوبینه در پاسخ به این سوال که آیا غربالگری مرحله دوم نیز اجرایی می‌شود یا خیر؟ گفت: اگر جناب شهردار دستور دهند و با هماهنگی معاونت علمی و فناوری تست سنجس آنتی بادی برای مرحله دوم اجرا می‌شود. 

او تصریح کرد: در حدود ۳۹۰ نفر مبتلا به کرونا از روز اول شیوع کرونا تا به امروز از سوی سازمان مدیریت بحران اعلام و همچنین آمار شناسایی شده خودمان به اکیپ‌های روانشناسی معرفی شدند و هم بسته‌های معیشتی از جمله حمایت درمانی و دارویی و بسته بهداشتی در اختیار آنها قرار گرفت و همچنین تحت حمایت سلامت روان قرار گرفتند. 

چوبینه در پاسخ به این سوال که تعامل شهرداری تهران با سایر دستگاه‌ها در این مدت با هدف خدمت‌رسانی به مردم چگونه بوده است، گفت: از روز اول اعلام شیوع کرونا طی نامه‌ای به رئیس ستاد کرونای استان تهران امکانات خود را اعلام کردیم که در خدمت کامل شهروندان است و تحت مدیریت ستاد حاضر به انجام هرگونه فعالیتی است. 

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران ادامه داد: آقای شهردار دستور دادند که تمام ظرفیت و پتانسیل ما ذیل ستاد مقابله با کرونا در سطح کشور و استانی قرار گیرد و شهرداری تمام امکانات خود را ذیل مدیریت متمرکز استانی و کشوری قرار داد. ۱۸ درمانگاه و سوله‌های مدیریت بحران برای سپری کردن دوره نقاهت آماده شد و در اختیار ستاد قرار گرفت.

او با بیان اینکه  با مرکز جامع سلامت روان در حال اتخاذ تدابیری هستیم تا خانواده‌های عزاداری که نتوانستند، مراسم مناسبی را انجام دهند را پوشش دهیم، گفت: از مرکز جامع سلامت روان درخواست کردیم تا در این زمینه مطالعاتی را انجام دهیم و اقدامی مناسب را در شهرداری تهران انجام دهیم. 

چوبینه در خصوص غربالگری پرسنل شهرداری تهران توسط سنجش آنتی باد که قرار بود با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انجام شود، گفت: هنوز محقق نشده است. درخواستی به مسئول کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا فرستاده شده است و منتظر انجام اقدامات اجرائی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز