خبرگزاری کار ایران

روند افزایش بیماری در برخی استان ها /شناسایی ۱۰۷ مبتلا به کرونا در یک بازار ماهی فروشان

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۸۴۵

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه روند افزایشی بیماری در برخی از استانها به روند کلی کشور صدمه نمی زند، گفت: با وجود افزایش دمای ۳۵ درجه در بندرعباس شاهد روند جزیی افزایش هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی(معاون کل وزارت بهداشت) درباره روند بیماری کرونا در کشور گفت: روند بیماری و مرگ و میر در کشور نزولی است. 

وی ادامه داد: در برخی از استان ها روند افزایشی است که البته به روند کلی کشور صدمه نمی زند. 

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به روند بیماری در استان خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان روند قابل توجه صعودی داشتیم. 

حریرچی درباره روند صعودی بیماری در استان هرمزگان در هفته گذشته خاطرنشان کرد: هفته گذشته یک روند صعودی در استان هرمزگان مشاهده شد که با بیماریابی سریع و اقدامات مناسب توانستیم جلوی افزایش را بگیریم. حوزه اصلی بیماری در یک بازار ماهی فروشی بود که ۱۰۷ بیمار بدون علامت و با علامت تشخیص داده شده که همگی بیماران به سرعت ایزوله شدند. اگر این افراد ایزوله نمی شدند قطعا با توجه به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری در بندرعباس با مشکلات زیادی مواجه شدیم. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شناسایی بیماران در هرمزگان به نحو خوبی در حال انجام است، یادآور شد: از لحاظ شیوع و ابتلا روند پایین است اما با توجه به اینکه دما در این منطقه ۳۵ درجه است و روند جزیی افزایش را شاهد هستیم نشان دهنده این است که این ویروس در گرما هم متوقف نمی شود. 

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: باید مردم بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی توجه بیشتری داشته باشند و باید کاری کنیم که چرخ اقتصاد بچرخد اما چرخ ویروس کرونا و بیماری زایی متوقف شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز