خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امور اجتماعی کشور:

​ایجاد سامانه متمرکز مدیریت مشارکت محله محور به معنای ادغام فعالیت گروه‌ها و دستگاه‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۷۸۶

​معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور اعلام کرد: الگوی محله محوری در مهار بحران ویروس کرونا در کشور موفقیت خود را بخوبی نشان داد و تلاش می شود این مدل برای استفاده از مشارکتهای مردمی در همه بحرانها به کار گرفته شود.

به گزارش ایلنا، تقی رستم وندی امروز (دوشنبه) در دومین نشست کارگروه ملی مشارکتهای مردمی مبارزه با کرونا که در سالن پیامبر اعظم (ص) در وزارت کشور برگزار شد،  با اشاره به نقش آفرینی گروههای اجتماعی و مردمی در فرایند مبارزه با کرونا طی دو ماه و اندی اخیر گفت: مهم ترین وجه مشارکت مردم در برنامه های مبارزه علیه کرونا بر فعالیت های محله محور استوار بوده است و تلاش داریم با فعال سازی ظرفیت های هر محله، مشکلات و چالش های آن را با اتکا به نیروهای همان محله حل و فصل کنیم.


معاون وزیر کشور با بیان اینکه طی دو ماه اخیر تجربه خوبی از راهبرد محله محوری در مدیریت بحران کرونا بدست آوردیم، تصریح کرد: باید محله محوری به جریانی اجتماعی در کشور تبدیل شود و در سایر مسائل بزرگ کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.


رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در این زمینه لزوم تقویت هم افزایی نیروها را یادآور شد و گفت: برای موفقیت در این کار، در وهله اول نیازمند ساختارسازی دقیق و هوشمند هستیم. نباید فضایی ایجاد شود که اقدامات و کارهای بزرگ در کشور به صورت موازی کاری انجام شود.


رستم وندی با بیان اینکه در عصر جدید، مدیریت جامعه به سمت مردم محوری حرکت کرده است، گفت: در همه جای دنیا برای حل مشکلات و چالش ها ابتدا به مردم مراجعه و از ظرفیت های گروههای مردم نهاد برای عبور از بحران ها استفاده می شود. ما هم باید در کشورمان به سمتی حرکت کنیم که ظرفیت های مردمی را به صورت سازمان یافته در فرایند حل چالش ها به حرکت در بیاوریم.


وی برای تحقق این هدف بر لزوم ایجاد سامانه ای یکپارچه برای هدایت مشارکت های مردمی در سطح کشور تاکید کرد و از برنامه وزارت کشور برای راه اندازی آن خبر داد و گفت: این سامانه به منظور تسهیل فرایند مشارکتهای مردمی و هم افزایی آن در حل مشکلات ایجاد می شود و در آن، استفاده از ظرفیت همه نهادها و گروهها برای حل مسائل و مشکلات و نحوه هماهنگی میان آنها پیش بینی خواهد شد.


رستم وندی خاطرنشان کرد: ایجاد سامانه متمرکز مدیریت مشارکت محله محور به معنای ادغام سازی و یکی کردن فعالیت گروهها و دستگاهها نیست  بلکه هدف اتصال و هم افزایی ظرفیت آنها است.


رییس سازمان امور اجتماعی کشور همچنین از تدوین «برنامه جامع محله» سخن گفت و اظهارداشت: در این برنامه، مشکلات و نیازمندیهای هر محله و ظرفیت های مردمی برای حل آن بررسی و ارزیابی شده و تلاش خواهد شد تا با وحدت فرماندهی و ساماندهی، کمکهای مردمی به شکلی عادلانه و منصفانه میان نیازمندان توزیع شود.


رستم وندی در این راستا آمادگی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور را برای دریافت نظرات همه دست اندرکاران و کارشناسان در جهت اصلاح و تکمیل الگوی محله محوری اعلام کرد و گفت: آنچه در کشور با اتکای به مردم طی دو ماه اخیر در مبارزه علیه کرونا صورت گرفته، کاری بس بزرگ و ستودنی مردم با چندین سازمان مردم نهاد با دولت است که باید این اقدام و حرکت بزرگ در تاریخ ثبت و ماندگار شود.


رستم وندی همچنین از تلاشهای وزارت کشور برای کمک به آزادسازی حساب های مسدود شده برخی از انجمن های خیریه خبر داد و گفت: وزارت کشور تلاش خواهد نمود با همکاری دیگر دستگاهها، مشکلات پیش روی نهادهای مردمی و مجموعه های خیرین رفع و به توسعه فعالیت های آن ها در امر خدمت رسانی کمک شود.


بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رستم وندی تاکید کرد: در تلاش هستیم زمینه ای فراهم شود تا همه ظرفیت های موجود در کشور از سازمان بسیج و فرمانداری ها گرفته تا گروههای مردمی بتوانند در شرایط  بحرانها در چارچوب یک سامانه و فرماندهی واحد در جهت خدمت به مردم فعالیت و حرکت نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز