خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مردم شرایط را عادی تلقی نکنند/ تخت ویژه و ونتیلاتور به اندازه کافی داریم/ نگران خستگی و فرسودگی کادر درمان هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۲۱۴

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه کرونا مسری است و نباید افسار آن از دست ما خارج شود، بیان کرد: تحت کنترل بودن شرایط به معنی عادی شدن وضعیت نیست و از آنجا که این بیماری عفونی و مسری است، هر آن ممکن است که افسار آن از دست ما خارج شود.

«غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت این استان با توجه به بازگشایی اکثریت مشاغل گفت: در حال حاضر استان خوزستان در شرایط پایداری قرار دارد و مشکل خاصی نیست. اگرچه تعداد بیماران در روز افزایش پیدا کرده، اما قسمت عمده‌ای از این بیماران به صورت سرپایی تشخیص داده می‌شوند؛ یعنی حال عمومی‌شان خوب است، اما به صورت سرپایی تشخیص داده شدند و مورد درمان و حمایت قرار گرفتند تا با وضعیت حاد و بحرانی به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

وی با اشاره به تشدید بیماریابی به نسبت گذشته گفت: اگرچه از این بابت تعداد بیماران ما افزایش پیدا کرده، ولی قسمت عمده بدست آمدن این آمارها ناشی از بیماریابی قوی‌ ما نسبت به گذشته است، زیرا تعداد آزمایشگاه‌های ما در استان خوزستان از یک مورد به چهار آزمایشگاه رسیده و به زودی به شش آزمایشگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

شریعتی اضافه کرد: در نتیجه میزان نمونه‌ها و تست‎هایی که می‌گیریم، هم بیشتر از قبل شده است. ما تنها از بیماران بستری تست نمی‌گیریم، بلکه از مراجعه کنندگان سرپایی هم تست گرفته می‌شود.

استاندار خوزستان درباره ارزیابی اطرافیان شخص مبتلا به کرونا و کنترل شیوع بیماری توضیح داد: علاوه بر این‌ها ما تمام اعضای خانواده، همکاران و دوستانِ شخص مبتلا به کرونا را مورد ارزیابی و تست قرار می‌دهیم و اگر مراحل اولیه بیماری را داشته باشند، توصیه می‌کنیم که سریعا از افراد دیگر فاصله بگیرند. همین اقدامات شرایط ما در استان را پایدار نگهداشته است.

وی گفت: ما اکنون در استان خوزستان به اندازه کافی تخت ICU و حتی تخت خالی داریم. تعداد تخت‌های ویژه، تخت‌های عادی و ونتیلاتور به اندازه کافی است. در عین حال توصیه می‌کنیم که مردم همچنان نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به هیچ عنوان شرایط را عادی تلقی نکنند. مراقبت‌ها و محدودیت‌ها را ادامه دهند تا بتوانیم کامل بر این بیماری فائق بیاییم.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه کرونا مسری است و نباید افسار آن از دست ما خارج شود، بیان کرد: تحت کنترل بودن شرایط به معنی عادی شدن وضعیت نیست و از آنجا که این بیماری عفونی و مسری است، هر آن ممکن است که خدایی نکرده افسار آن از دست ما خارج شود، اما خوشبختانه تا الان اوضاع تحت کنترل بوده است.

وی درباره وضعیت تردد در سطح  استان خوزستان گفت: ترددها مثل سابق نیست و افزایش پیدا کرده است و تا همین یکی دو روز پیش نیز یک سری از مسیر‎های ما بسته بود و تازه بازگشایی شده‌اند، ترددها اگرچه مثل سابق نیست، اما در عین حال عادی هم نشده است. ما سعی می‌کنیم با هشدار دادن به مردم اوضاع را تحت کنترل نگهداریم.

شریعتی با توضیح درباره وضعیت کادر درمانی بیان کرد: تجهیزات و امکانات خوبی در بیمارستان‌های ما وجود دارد و همچنین پیشتیبانی و مراقبت خوبی صورت می‌گیرد که از این بابت نگرانی نداریم.

وی ادامه داد: اگرچه کار کادر درمانی و پرسنل بیمارستان‌ها به خوبی ادامه دارد و مراقبت‌هایشان به حدی خوب بوده که میزان بهبودیافتگان افزایش داشته، اما به هر حال وقتی که بیماری طولانی می‌شود ما نگران خسته و فرسوده شدن پرسنل بیمارستانی هستیم.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا صحبتی برای بازگشایی مدارس در استان خوزستان صورت گرفته است یا خیر؟ گفت:  در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس صحبت شد و آقای رییس جمهور هم گفتند باید تا 27 اردیبهشت ماه یک ارزیابی مجدد صورت بگیرد تا تصمیم‌گیری انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز