خبرگزاری کار ایران

خزانه‌دار شورای شهر تهران مطرح کرد:

پیش‌بینی تحقق یک سوم درآمدهای شهرداری در سه ماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۰۰۳

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: شهرداری برای تحقق بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری باید ماهانه ۲ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان درآمد کسب کند که بعید است در سه ماهه اول سال ۹۹، به مرز ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان برسیم و برآورد می‌شود شهرداری کمتر از یک سوم درآمد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران جزئیات لایحه محرک اقتصادی شهرداری تهران در شرایط کرونایی مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

سید حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر در این باره گفت: همانطور که می دانید بحران کرونا نه تنها درآمدهای ما را کاهش داده است بلکه اقتصاد کل کشورهای دنیا را هم دچار مشکل کرده است.  برخی از کشورها به طور مشخص اروپایی ها برآوردی که از خسارت های عمومی این بحران  دارند این وضعیت را با رنگ قرمز علامت گذاری کرده اند.

خزانه دار شورای شهر گفت: معاملات مسکن در فرودین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد کاهش داشت. برای تحقق بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری باید ماهانه ۲ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان درآمد کسب کند. 

رسولی ادامه داد: بعید است که در سه ماهه اول سال ۹۹، به مرز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومان برسیم. در واقع برآورد می شود شهرداری کمتر از یک سوم درآمد داشته باشد و باید برای این مساله تصمیم عاجل گرفته شود. 

او با اشاره به لایحه محرک اقتصادی شهرداری تهران گفت: این لایحه شامل سه بخش است و در گفت و گوهایی که با شهرداری داشتیم تغییرات قابل توجهی پیدا کرد. در بخش اول ایفای نقش مسئولیت اجتماعی حوزه مدیریت شهری در باب مشارکت در امور مومنانه و خیرخواهانه با توجه به آسیب های جدی به مردم پایتخت است. 

رسولی گفت: به شهردار اجازه داده می شود در جهت کاستن از آلام مردم پایتخت در حد مقدورات کمک هایی را داشته باشند. 

او با اشاره به بخش دوم لایحه که مربوط به جوایز خوش حسابی است گفت: با توجه به اینکه شهرداری و شهروندان با مشکلات مالی مواجه هستند، در بندها و تبصره هایی در صورت نظر موافق اعضای شورا این اجازه به شهردار داده خواهد شد که با اتخاذ تدابیری که شورای شهر تایید می کند، بین منابع و مصارف حد تعادل را برقرار کند. 

رسولی با اشاره به بخش سوم لایحه که مربوط به حوزه معماری وشهرسازی است گفت: مسکن به عنوان پیشران اقتصاد ملی کشور در ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی نقش دارد. تهران که عمده فعالیت های اقتصادی کشور را انجام می دهد، در صورتی که بتواند کمک به مشکلات اقتصادی کند و این مکانیزم ها و سازوکارهای تشویقی متوجه حوزه شهری شود، دو فایده به همراه دارد. ابتدا اینکه کمک می شود تا از این بحران عبور کنیم.

او با اشاره به هزینه های نگه داشت شهر تهران گفت: تنها برای نگه داشت شهر ماهانه به هزار و صدمیلیارد تومان نقدینگی نیازمندیم.  اما این عدد در فروردین ماه به کمتر از ۹۰۰ میلیارد تومان رسید. شرایط ما کاملا بحرانی است و این لایحه تقدیم شده است و درخواست می کنم دوستان با نظر موافق برای برون رفت از این شرایط رای مثبت دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز