خبرگزاری کار ایران

کلاهبردارها در کمین خرید و فروش‌های اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۸۷۰

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه تعدادی کلاهبردار به بهانه واریز وجوه کالا از فروشندگان و یا خریداران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند، گفت: هوشیاری شهروندان در انجام معامله از وقوع این جرایم جلوگیری می کند.

به گزارش ایلنا، سردار کیوان ظهیری گفت: با توجه به دستاوردهای علم نوین و بستر سازی گفت و گو در فضای مجازی و امکان درج آگهی فروش در این فضا و همچنین دست یابی آسان به مشتری، تعدادی از شهروندان تمایل دارند برای خرید و یا فروش اجناس و کالاهای دست دوم مشخصات کالا را در فضای مجازی درج کنند.

این مقام انتظامی گفت: گاهی افرادی که مدعی خرید کالا هستند پس از گفت و گو با فروشنده و اعلام قطعی قیمت در قرار ملاقات مدعی واریز وجه به شماره کارت فروشنده می شوند.

وی افزود: معمولا این افراد از پایانه ساتنا که مدت زمان طولانی تری برای واریز بانکی نیاز دارند استفاده می کنند و با نشان دادن رسید جعلی مدعی می شوند که از پایانه ساتنا وجه کالا را واریز کرده اند و پس از گذشت چندساعتی مبلغ کالا واریز خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با تاکید بر اینکه تا زمان واریزی وجه کالا از تحویل آن اجتناب کنید، تصریح کرد: گاهی کلاهبرداران در حضور خریدار از پایانه ساتنا استفاده می کنند ولی پس از تحویل گرفتن کالا و دور شدن از محل تقاضای انتقال به حساب فروشنده را کنسل می کند و فروشنده بعد از ۲۴ ساعت که پول به حسابش واریز نمی شود از گرفتار شدن در دام این کلاهبرداری با اطلاع می شوند.

سرهنگ ظهیری با اشاره به اینکه تعدادی از کلاهبرداران تراکنش های جعلی به فروشندگان کالا ارائه می دهند، تاکید کرد: تا زمانی که تراکنش بانکی و واریز پول به حساب تان از سمت بانک به شماره تلفن تان اعلام نشده است از تحویل کالا خودداری کنید.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری در فضای مجازی صرفا از سوی خریداران انجام نمی شود بلکه گاهی فروشندگان از خریداران کالا کلاهبرداری می کنند، تصریح کرد: با بررسی پرونده ای ارجاعی به پلیس گاهی دیده می شود شهروندان با مراجعه به کلانتری ها اظهار می دارند، قصد خرید کالا در فضای مجازی را داشتند و مبلغی را به عنوان بیعانه به حساب فروشنده واریز کرده اند ولی فروشنده پس از واریزی وجه، دیگر پاسخگوی تلفن وی نبوده و از تحویل و یا استرداد وجه امتناع می ورزد.

به گزارش سایت پلیس، سردار ظهیری با تاکید بر اینکه با هوشیاری شهروندان می توان از وقوع این نوع جرایم جلوگیری کرد، از شهروندان خواست: پس از اطلاع از مشخصات کالا در فضای مجازی، خرید و فروش کالا را در فضای حقیقی و با رعایت ارکان صحت معاملات انجام دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز